آفتاب
رحیمی:

استکبار هیچ اراده ای برای مبارزه با داعش ندارد

استکبار هیچ اراده ای برای مبارزه با داعش ندارد

قزوین- معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: داعش توسط آمریکا در جهت ایجاد حلقه امنیتی برای اسرائیل ایجاد شده به همین دلیل استکبار به سرکردگی آمریکا اراده ای برای مبارزه با این گروه تکفیری ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب رحیمی ظهر پنجشنبه در همایش آگاه سازی کارکنان ارتش که در لشگر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد اظهارداشت: توجه به نحولات منطقه می تواند بسیاری از حقابق را برا مردم جهان روشن کند و اهداف استکباری را برملا سازد.

وی افزود: با دقت در حوادث چند سال اخیر در میابیم که هم طالبان و هم داعش با اهداف تضعیف کشورهای مسلمان و ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل توسط استکبار متولد شد لذا نمی توان باور کرد بخواهند دست پروده خود را از بین ببرند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: شاید در مقطعی برای برخی این سوال مطرح شده بود که چرا ایران با کشورهای ائتلاف برای مبارزه با داعش همراه نشد اما وقتی آمریکا برای داعش که در محاصره نیروهای مبارز سوریه قرار گرفته بود اسلحه و مهمات از طریق هوا ارسال کرد متوجه شدند که با افراد دروغگویی طرف هستند که ماهیت چند گانه دارند.

رحیمی تصریح کرد: آمریکا در مناطقی مانند عراق و سوریه بدنبال تغییر دولت ها و حکومت هاست و تلاش می کند با دخالت مستقیم و به بهانه مبارزه با داعش و گروههای تکفیری وارد کشورها شود و با بمباران هوایی درصدد است زیرساختهای این کشورها را نیز نابود کند تا اقتصاد دولتها تضعیف شود.

این مسئول گفت: ایران اسلامی دنبال دخالت در امور کشورها نیست و اجازه هم نمی دهد آمریکا و ایادی اش در کشورهای اسلامی توطئه کنند و به بهانه مبارزه با تروریسم با ایجاد آشوب و هرج و مرج و تشتت حکومت های مورد نظر خود را روی کار بیاورد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یادآورشد: وقتی که آمریکا و غرب آشکارا تروریست های داعش و النصره را بوجود آورده و آموزش می دهند و به مناطق مورد نظر می فرستند و از کشورهای حامی سیاست های خود در خاورمیانه مانند ترکیه و اسرائیل، عربستان کمک گرفته و منطقه را به آشوب می کشند و برای اینکه حضور نظامیشان را تثبیت کنند داعیه مبارزه را به دروغ به دنیا اعلام می کنند ما باید هوشیار باشیم و فریب آنها را نخوریم به همین دلیل ایران هرگز به این گروه ائتلاف نپیوست.

حضور میلیونی شیعیان بیانگر عشق و ارادت به اهل بیت(ع)
 
رحیمی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی گفت: هجوم میلیونی زائران مسلمان و شیعه به عتبات عالیات برای برپایی اربعین حسینی از رویدادهای بزرگ دینی و سیاسی در شرایط کنونی است که اقتدار مسلمانان و شیعیان را به جهانیان نشان داد و کاروان پیاده و عاشقان حسینی در امتداد قیام عاشورای سال ۶۱ هجری شکوهی دوباره به مسلمین داده که جای افتخار دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در ادامه در خصوص موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی و تلاش های شبانه روزی آنها جای قدردانی دارداما متاسفانه در استان شاهدیم که  در برخی سخنرانی ها علیه دولت محترم و تیم مذاکره کننده ای هسته ای مطالبی گفته می شود که منطقی نیست.

وی افزود: در حالی که اقدامات تیم مذاکره کننده مورد حمایت مقام معظم رهبری قرار گرفته و رهبری از فرزندان دیپلمات کشورمان به عنوان افرادی پرتلاش،جدی، دلسوز، مستحکم و منطقی یاد کردند باید ما نیز اذعان کنیم که هیئت ایرانی انصافاً در مقابل حرف زور ایستادگی کرده و برخلاف طرف مقابل، حرفش را هر روز عوض نمی کند و به نظر آنها احترام بگذاریم.

رحیمی در ادامه به موضوع بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: بیداری اسلامی حرکتی علیه آمریکا، استبداد و دست نشاندگان آمریکایی است اما جریان تکفیر این حرکت عظیم ضد استکباری را به جنگ خانگی و برادر کشی میان مسلمانان تبدیل کرد لذا روشنگری نسبت به نقش سیاست های امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در احیای جریان تکفیری یکی دیگر از وظایف علما در کشورهای اسلامی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی به لطف و فضل الهی اسیر محدودیت ها و اختلافهای مذهبی نشده و همانگونه که به حزب اله شیعه در لبنان، حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروههای اهل سنت در فلسطین کمک می کند به این حمایتها ادامه خواهد داد.

رحیمی افزود: یاد شهدا همواره در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود و نیروهای مسلح ما باید بدون در نظر گرفتن محاسبات سیاسی، آمادگی خود را افزایش داده و با شناسایی خلاء های خود و همچنین بررسی امکانات و نقاط ضعف دشمن، برنامه ریزی های راهبردی انجام دهند و دوران صلح فرصت مغتنمی برای تقویت توانمندی های نیروهای مسلح در بخش های علمی، سازندگی و افزایش بازدارندگی آنهاست.

کد N624229

وبگردی