آفتاب

درخواست جهانی از رژیم صهیونیستی برای بررسی پرونده شهادت وزیر فلسطینی

درخواست جهانی از رژیم صهیونیستی برای بررسی پرونده شهادت وزیر فلسطینی

سازمان ملل و اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواستند تا در خصوص ابهامات به شهادت رسیدن زیاد ابوعین، وزیر فلسطینی توسط نیروهای این رژیم تحقیق کند.

سازمان ملل و اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواستند تا در خصوص ابهامات به شهادت رسیدن زیاد ابوعین، وزیر فلسطینی توسط نیروهای این رژیم تحقیق کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره،‌ دو کشور فرانسه و آمریکا ضمن محکومیت کشته شدن زیاد ابوعین، وزیر فلسطینی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی خواهان اجرای تحقیقات در این خصوص شدند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز ضمن ابراز تاسف شدید از این اتفاق، از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا هرچه سریعتر در خصوص قتل ابوعین توضیحات شفاف خود را ارائه دهند.

پیشتر زیاد ابوعین، رئیس هیات مقاومت فلسطین در برابر دیوار حائل که در تجمعات اعتراضی در خصوص شهرک سازی اسرائیل شرکت کرد، مورد حمله نیروهای رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

در همین راستا مرکز رسانه‌ای فلسطین اعلام کرد که جسد ابوعین در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در رام الله و با حضور محمود عباس تشییع خواهد شد.

در پی کشته شدن این وزیر فلسطینی و اعتراضات رخ داده در اراضی فلسطینی، مقامات فلسطینی تصمیم گرفتند تا یک نشست دائمی داشته و آینده پرونده امنیتی با اسرائیل را مورد بررسی قرار دهند و زمینه‌های لازم را برای ارجاع این پرونده به دادگاه کیفری بین‌المللی فراهم کنند.

از سوی دیگر، واصل ابوسیف عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد که رهبران فلسطینی بررسی و گفتگو در این مساله مهم را پیگیر خواهند شد و احتمالا تصمیمات مهمی در این باره اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: مساله توقف هماهنگی‌های امنیتی با اسرائیل، سرعت دادن به روند پیش‌نویس قطعنامه فلسطین در شورای امنیت، امضای منشور روم، فراهم شدن حمایت مردم فلسطین از سوی سازمان ملل و تحکیم مقاومت در این نشست بررسی خواهد شد.

عباس در پی به شهادت رسیدن زیاد ابوعین ضمن درخواست توقف هماهنگی‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی بر ادامه روند مقاومت مردمی تاکید کرد و افزود: تمام گزینه‌ها برای بررسی و اجرای این مساله باز است و ما چاره‌ی دیگری نداریم.

در سطح جهانی نیز وزارت خارجه فرانسه و واشنگتن ضمن درخواست از مقامات رژیم صهیونیستی برای شفاف سازی در خصوص ابهامات این جنایت از تمام طرفین خواست تا خونسردی خود را حفظ کرده و در این باره مسئولیت پذیر باشند.

از سوی دیگر منابع اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیامی را به منظور آرام کردن مقامات فلسطینی اعلام کرده است.

در این پیام آمده است که اسرائیل با توجه به حادثه رخ داده در رام الله، بر ضرورت آرام بودن اوضاع تاکید کرده و با خویشتن داری و مسئولیت پذیری در این باره تمام تلاش خود را می‌کند.

بنی گانتس، رئیس پیشین ستاد مشترک رژیم صهیونیستی پس از نشست خود با فرماندهان ارتش و به منظور بررسی اوضاع کرانه باختری نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورد.

انتهای پیام

کد N623958

وبگردی