آفتاب

پلیس هنگ کنگ تخلیه اصلی‌ترین محل اعتراضات را آغاز کرد

پلیس هنگ کنگ تخلیه اصلی‌ترین محل اعتراضات را آغاز کرد

مقامات هنگ کنگ امروز (پنجشنبه) تخلیه و پاکسازی موانع از یکی از کمپ‌های اعتراضی واقع در شلوغ‌ترین خیابان این دولت شهر را به عنوان بخشی از تلاش نهایی خود برای بازپس گیری خیابان‌های اشغال شده به دست فعالان حامی دموکراسی آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کارگران با به سر داشتن کلاه‌های ایمنی سفید و تحت نظارت ماموران پلیس از کاتر و سیم چین برای بریدن گره‌های پلاستیکی این موانع که از موانع مخروطی شکل ترافیکی فلزی و پلاستیکی و همچنین میله‌های داربست تشکیل شده بود، استفاده کردند. سپس این موانع را به همکاران خود داده تا فورا آنها را به آن طرف جاده منتقل کنند.

معترضان حامی دموکراسی هنگ کنگ محدودیت‌های پکن برای انتخابات رئیس اجرایی این دولت شهر در سال 2017 میلادی را رد کرده و نتوانستند با دولت هنگ کنگ نیز در خصوص این مساله به سازشی دست یابند.

با این حال همزمان با اینکه دولت استراتژی "انتظار تا خروج معترضان" را پیش گرفته، سیر این جنبش اعتراضی کمرنگ شده است.

مکس لئونگ 22 ساله، دانشجوی علوم سیاسی گفت: از دیدن برداشته شدن موانع احساس ناراحتی می‌کنم اما تا زمانی که پلیس کاملا این منطقه را تخلیه کند در همین جا خواهم ماند. من حاضرم به جای مقاومت در برابر افسران پلیس، بازداشت شوم.

وی افزود: ما معنای مکان عمومی را دوباره تعریف کردیم، قرار بود مکان عمومی تنها جای عبور و مرور خودروها باشد اما در حال حاضر ما آن را اشغال کرده‌ایم. ما یک منطقه مطالعه برای دانشجویان در وسط این بزرگراه ایجاد کرده‌ایم و مردم در اینجا به یکدیگر اهمیت می‌دهند.

این کارگران با بدست داشتن حکم تخلیه دادگاه موانع را از سه بخش این مکان اعتراضی برچیدند. پلیس قصد دارد سپس بخش‌های محصور شده دیگر این جاده را پاکسازی کند تا عبور و مرور به حالت اولیه خود بازگردد.

این عملیات تحت نظارت دقیق گروهی 30 نفره از اساتید دانشگاهی به همراه اعضای "شورای مستقل شکایت‌های پلیس" و گروه‌های حقوق بشری صورت می‌گیرد.

همزمان با آغاز این پاکسازی معترضان شعار «من حق رای عمومی می‌خواهم» را سر داده و کاغذهایی را پرتاب کردند که روی آنها نوشته شده بود «ما بازخواهیم گشت».

جاشوا وونگ 18 ساله، یکی از رهبران دانشجویان در این جنبش حامی دموکراسی گفت: اگر دولت می‌خواهد از پلیس برای پاکسازی این منطقه استفاده کند فراموش نکند که پاکسازی درگیری‌های سیاسی را حل نمی‌کند. این اقدام نمی‌تواند به حل وضعیت دشوار جامعه کمکی کند.

انتهای پیام

کد N623896

وبگردی