آفتاب
/اربعین 93؛ اوج اقتدار شیعیان در جهان/

سروستانی: راهپیمایی اربعین در جهت خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است

سروستانی: راهپیمایی اربعین در جهت خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: راهپیمایی اربعین به تبعیت از ولایت و رهبری و در جهت خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است و نشان از آن دارد که باورهای دینی مردم هر روز قوی‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: زیارت امام حسین (ع) یکی از مبانی ارزشمند در تاریخ اسلام است و زیارت قبور از صحابه پیامبر عظیم‌الشان اسلام شروع شده است و جابربن عبدالله انصاری اولین کسی بود که با معرفت کامل در اولین اربعین به زیارت سیدالشهداء شتافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در ادامه با اشاره به متفاوت بودن اربعین امسال با سال‌های گذشته، تصریح کرد: ما شاهد هستیم در چند سال اخیر موج ارزشمند دینی به وجود آمده و هر ساله شاهد استقبال گسترده مردم برای زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) هستیم. چه از کشور خود عراق و چه از سایر کشورها در این راهپیمایی و زیارت عظیم شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال هم شاهد حضور میلیون‌ها زائر در کربلا هستیم که این راهپیمایی یکی از بزرگ‌ترین تجمعات و حرکت‌های دینی به‌شمار می‌آید و در هیچ کجای جهان این‌چنینی حرکت عظیم و باشکوهی را نمی‌توان یافت.

سروستانی در ادامه با اشاره به اینکه این راهپیمایی دارای پیام‌هایی برای کل جهانیان است، گفت: اولین پیام این راهپیمایی این است که مسلمانان در هر شرایط و با هر تهدیدی عاشق خاندان عصمت و طهارت هستند و پیام بعدی این است که وعده‌های الهی همیشه محقق می‌شود و حکومت نهایی جهان از آن صالحان خواهد بود و آن کسی که در این مسیر قدم بگذارد عاقبت به خیر می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: یکی دیگر از پیام‌های این حرکت عظیم این است که آنهایی که در منطقه به‌دنبال تفرقه‌افکنی و نفاق هستند بدانند که مسلمانان همیشه بیدارند و هرگز در برابر بیگانگان سکوت نمی‌کنند و اسلام در جهان در حال گسترش است، به همین دلیل آنها با راه‌اندازی گروه داعش می‌خواهند اسلام‌هراسی به وجود بیاورند، ولی با این حرکت عظیم مسلمانان نقشه آنها با شکست مواجه می‌شود.

وی عنوان کرد: آنها می‌خواهند با شکافی که بین مسلمانان به وجود می‌آورند یک حیات خلوت امنی را برای رژیم صهیونیستی به وجود بیاورند، ولی بدانند که ملت‌های مسلمان در کنار هم هستند و متحدند و هر روز توطئه‌های آنها را خنثی می‌کنند و بمب و وحشت هرگز نمی‌تواند از این حرکت عظیم جلوگیری کند.

سروستانی در پایان گفت: حضور چشمگیر مردم ایران در این راهپیمایی نشان از آن دارد که مردم ایران عاشق سیدالشهداء و اهل بیت (ع) هستند و پرچم تشیع در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره بالا است و این راهپیمایی به تبعیت از ولایت و رهبری در جهت خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است و نشان از آن دارد که باورهای دینی مردم هر روز قوی‌تر می‌شود.

انتهای پیام

کد N623823

وبگردی