آفتاب
/اربعین 93؛ اوج اقتدار شیعیان در جهان/

راه‌چمنی: همایش اربعین مانور اعلام مخالفت با تکفیری‌هاست

راه‌چمنی: همایش اربعین مانور اعلام مخالفت با تکفیری‌هاست

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با اشاره به این که مردم با حضور در همایش پیاده روی در اربعین حسینی نشان دادند در صحنه بوده و از بارگاه ائمه اطهار دفاع می‌کنند، گفت: این همایش یک مانور سیاسی برای اعلام مخالفت با تکفیری‌هاست.

محمدرضا راه‌چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حرکت خودجوش ارادتمندان اباعبدالله الحسین (ع) است، خاطرنشان کرد:‌ مردم از کشورهای مختلف به سمت کربلا حرکت کردند تا اعلام کنند آنها از بارگاه ائمه اطهار مراقبت می‌کنند.

وی افزود: پیام حضور مردم این است که این دولت‌ها نیستند که از اماکن متبرکه دفاع می‌کنند، بلکه عاشقان و ارادتمندان ائمه هستند که این حفاظت را انجام می‌دهند. از سویی تکفیری‌ها و داعش هم متوجه می‌شوند که تنها با یک دولت در عراق یا سوریه روبرو نیست، بلکه با خیل عظیم ارادتمندان به اهل بیت (ع) روبروست؛ بنابراین اگر خواسته باشند توهین به بارگاه ائمه داشته باشند به واکنش و غضب مردم روبرو می شوند.

این فعال سیاسی همچنین با بیان این‌که حضور مردم در اربعین حسینی پیام روشنی به حامیان تروریست‌ها و برخی از کشورهای غربی دارد، خاطرنشان کرد: این همایش به مردم دنیا می‌گوید که مسلمانان عبادات خود را به صورت مسالمت آمیز برگزار کرده و خشونت‌گرا نیستند. شیعیان و ارادتمندان ائمه اعلام می‌کنند که اسلام با افراطی گری و خشونت گرایی مخالف است و آنهایی که دست به اقدام خشونت گرا می‌زنند مسلمان نیستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ اسلام ناب محمدی با آنچه داعش ادعا می‌کند متفاوت است. در پشت پرده اقدامات داعش دست استکبار و صهیونیسم جهانی قرار دارد. حضور مردم در کربلا در واقع نفی خشونت تفکیری‌هاست.

انتهای پیام

کد N623794

وبگردی