آفتاب

پوتین: روسیه 25 واحد هسته‌ای در هند خواهد ساخت

پوتین: روسیه 25 واحد هسته‌ای در هند خواهد ساخت

رییس‌جمهور روسیه در ابتدای حضور خود در دهلی‌نو در گفت‌و‌گو با خبرگزاری (پی. تی.آی) هند اعلام کرد: هم اکنون روسیه آمادگی دارد تا بر طبق توافق، ساخت 25 واحد هسته‌ای در هند را آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری ایتارتاس روسیه، ولادیمیر پوتین اظهار کرد: روسیه علاوه بر ساخت واحدهای جدید نیروگاه هسته‌ای کودانکولام، قصد دارد تا پس از توافق نهایی با دولت هند یک نیروگاه هسته‌ای جدید در این کشور بسازد.

او ادامه داد: منابعی که در اختیار داریم به ما اجازه می‌دهد که 25 واحد هسته‌ای را در هند بسازیم.

پوتین در ادامه اظهار کرد: اگر چه حتی ساخت این تعداد واحد هسته‌ای نیز شاید نتواند پاسخگوی اقتصاد رو به رشد و نیاز بالای مردم هند به انرژی باشد. به همین دلیل است که قصد داریم در مورد چشم‌اندازهای افزایش سطح همکاری‌ها با هند در گسترش انرژی هسته‌ای در دیداری که به‌زودی با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند خواهم داشت، بحث و گفت‌و‌گو کنم.

رییس‌جمهور روسیه افزود: در این دیدار علاوه بر ساخت واحدهای جدید هسته‌ای در هند در مورد تبادل علم و تکنولوژی هسته‌ای میان روسیه و هند نیز بحث و گفت‌و‌گو خواهیم کرد.

متخصصان روسی از آغاز سال 1998 تاکنون در حال ساخت نیروگاه هسته‌ای کودانکولام در استان جنوبی تامیل نادو هند هستند.

روسیه و هند در سال 2010 نیز یک سند همکاری به عنوان نقشه راه افزایش سطح همکاری‌ها و ساخت و ساز واحدهای جدید هسته‌ای در نیروگاه کودانکولام به امضا رساندند.

هند قصد دارد تا سال 2017 ساخت تعداد 19 واحد هسته‌ای با ظرفیت تولید17 هزار و 400 مگاوات انرژی در نیروگاه کودانکولام را به پایان برساند.

انتهای پیام

کد N623253

وبگردی