آفتاب
در جلسه هیات دولت و جهت تسهیل مسافرت زائران صادر شد؛

دستور رییس‌جمهور برای اتصال راه‌آهن خرمشهر به بصره

دستور رییس‌جمهور برای اتصال راه‌آهن خرمشهر به بصره

براساس دستور رییس جمهور و با توجه به اشتیاق فراوان مردم برای زیارت عتبات عالیات، وزارت راه و شهرسازی مامور شد با اولویت، اجرای طرح اتصال راه آهن خرمشهر به بصره در کشور عراق و برقراری ارتباط ریلی بین دوکشور را با هدف تسهیل مسافرت زائران و تقویت مناسبات اقتصادی دو کشور دنبال کند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در جلسه امروز (چهارشنبه) هیات وزیران، وزارت نفت گزارشی در خصوص «بررسی و تحلیل بازار نفت و چشم انداز آینده آن» به هیات وزیران ارایه داد.

همچنین گزارش کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها در خصوص «اصلاح آیین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو» از سوی هیات وزیران مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به نقش معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا ناشی از تردد وسایل نقلیه موتوری و همچنین سنجش سلامت فنی و ارتقای ایمنی خودرو و به منظور ایجاد وحدت رویه، جلوگیری از تخلفات و بهبود نظارت مستمر بر امور معاینه فنی وسایل نقلیه سبک و سنگین، اصلاحاتی در آیین نامه مذکور به تصویب رسید.

بر اساس این اصلاحات، رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهی معاینه فنی ممنوع خواهد بود. دوره معاینه فنی برای انواع وسایل نقلیه عمومی با عمر 10 سال یا کمتر، شش ماه و برای وسایل نقلیه عمومی با عمر بیشتر از 10 سال، سه ماه و برای انواع وسایل نقلیه سبک شخصی و دولتی یک سال تعیین شد.

همچنین وزارت کشور موظف است سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی را راه اندازی نماید.

در جلسه امروز همچنین تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی به تصویب هیات وزیران رسید.

آیین نامه اجرایی قانون حمایت از احیاء ، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در این جلسه هیات دولت از تصویب اعضا گذشت.

با توجه به اینکه بیش از 70 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد و میلیون ها نفر از شهرنشینان ایران در مناطقی زندگی می کنند که هدف برنامه های بهسازی و نوسازی است و همچنین به دلیل پایین بودن کیفیت زندگی در این محله های عمدتا نامطلوب و سطح خدمات عمومی پایین تر از متوسط شهری ، آیین نامه مذکور به تصویب هیات وزیران رسید.

هدف از تصویب این آیین نامه فراهم آوردن امکان جذب منابع مالی نقدی و غیر نقدی، جذب مشارکت سرمایه گذاران خارجی در پروژه های واقع در محدوده مصوب بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و تسهیل در استفاده حداکثری ظرفیت های داخل کشور برای احیا، بهسازی و نوسازی این بافت ها با استفاده از ابزارها و نهادهای مالی مربوط از جمله شهرداری های سراسر کشور و شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، صندوق سرمایه گذاری و صندوق پس انداز مسکن و احکام تضمین کننده اجرای آنها در قالب بسته اجرایی جامع است.

همچنین با تصویب دولت، مبلغ 5 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت های وارده به واحدهای دامداری گاو شیری شهرستان های آمل و ساری ناشی از بیماریهای دامی و تب برفکی اختصاص یافت.

انتهای پیام

کد N623186

وبگردی