آفتاب

سخنگوی دولت: افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری برای هزینه در انتخابات کذب است

سخنگوی دولت: افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری برای هزینه در انتخابات کذب است

سخنگوی دولت خبر مربوط به افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری برای هزینه در انتخابات را کذب محض دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت اتصال راه آهن سراسری ایران به راه آهن عراق را از مهمترین تصمیمات امروز هیات دولت عنوان کرد و افزود: این تصمیم در جهت سهولت در ایاب و ذهاب زائرین محترم حرم حسینی به عتبات عالیات صورت گرفته و ان‌شاءالله برای رفت و آمد این زائرین که سال‌های اخیر با دشواری مواجه بودند سهولت لازم ایجاد شود.

نوبخت با بیان این‌که دستور اجرا داده شده است، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت راه و شهرسازی موظف شدند در جهت انجام این طرح اقدامات لازم را درارتباط با کشور همسایه انجام دهند.

وی همچنین در این نشست با اشاره به خبر منتشر شده در یکی از سایت‌ها مبنی بر این که نهاد ریاست جمهوری بودجه خود را برای هزینه در انتخابات بالا برده است، ضمن این که این خبر را کذب محض دانست گفت: نهاد ریاست جمهوری با دو مشکل بزرگ مواجه است یکی این است که برخی از تعهدات دولت پیشین امروز در دادگاه مورد توجه قرار گرفته، چنانچه مثلا شرکتی که کارهای خدماتی و تبلیغاتی انجام می‌داده، وبه جهت این‌که به شرکت پیمانکار پولی پرداخت نشده، طلبی داشته، شکایت کرده و حکم دادگاه این بوده که نهاد ریاست جمهوری باید 90 میلیارد تومان بپردازد. هم اکنون موقع دادگاه رسیده و باید این پول پرداخت شود.

وی گفت: این اقدامات انسان را یاد شبکه های ماهواره‌ای می‌اندازد که برای تخریب نظام و سپاه کار می‌کنند،این موضوع کذب محض و دروغ است.

نوبخت همچنین تصریح کرد : برای ما نهادر یاست جمهوری و سازمان‌های دیگر فرق نمی‌کند و ما از همه حساب کشی می‌کنیم و اگر در جایی قانع نشویم، پولی هم پرداخت نخواهیم کرد.

نوبخت با مورد توجه قرار دادن کاهش تعداد نیروی انسانی و پرسنل نهاد ریاست جمهوری افزود: من در این جایگاه نیستم که بگویم افزایش نیروی انسانی در دولت‌های قبل درست بوده یا خیر، اما به هر ترتیب تعداد نیروی انسانی در نهاد ریاست جمهوری از 1627 نفر به 3 هزار و 923 نفر در دولت‌ قبل افزایش پیدا کرده بود، حتما این موضوع دلیلی داشته و من نمی‌خواهم به آن ورود پیدا کنم که آیا ضرورت دارد نهاد به این کوچکی چنین نیرویی داشته باشد یا نه، اما به هر ترتیب هم اکنون هم که تعدیل صورت گرفته تعداد به 3 هزار و 173 نفر رسیده است. حال بگذریم از این که با این تعدیل عده‌ای شغلشان را از دست خواهند داد، ولی به هر ترتیب نهاد ریاست جمهوری باید بتواند با تعداد معقول نیرو کار کند.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: برای پرداخت حقوق این تعداد پرسنل هیچ شرکتی نبود که بخواهد این مقدار را پرداخت کند و در واقع هیچ شرکتی نیست که ما با آنها در این راستا حساب مشترک داشته باشیم. هزینه‌های سفر رئیس جمهور و دیگر هزینه‌ها همگی مشخص است و ما هیچ موضوع غیر شفافی نداریم.

نوبخت تصریح کرد: برای این که اذهان تحریک شود گفته شده تا بودجه‌ای که باید به پژوهش اختصاص داده شود کم شده این در حالی است که موسسات پژوهشی و پارک‌های فناوری که در بودجه 1393 ، 307 میلیارد تومان اعتبار داشتند، در سال 94 ، 395 میلیارد تومان افزایش اعتبار داشتند و این غیر از عددی است که سال گذشته و امسال به صندوق نوآوری و شکوفایی داده‌ایم تا طرح‌های نوآورانه را انجام دهد.

نوبخت یادآورشد: قطعا فکر می‌کنم که آن سایت اشتباه کرده و به امور مسلط نبوده است و در همینجا من اعلام کرده و می‌کنم که هر اشکالی وجود دارد به عنوان پاسخگوی دولت پاسخگو هستم و این سایت‌ها بدون این که ذوق زده بشوند وبخواهند فوری مطلبی را منتشر کنند می‌توانند با ما درارتباط باشند و اخبار درست را از ما بگیرند.

وی با تاکید دوباره بر این‌که رفتار ما شفاف است و ما اگر بخواهیم فعالیت انتخاباتی داشته باشیم از راه‌های مقبول این کار را انجام می‌دهیم گفت: این موضوع را باید در نظر داشت که دولت در جایگاهی نیست که خودش بخواهد درامر انتخابات مداخله کند، هر حزب و سلیقه‌ی سیاسی بیرون از دولت می‌تواند کار خود راداشته باشد.

ادامه دارد ...

کد N623069

وبگردی