آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

عظمت راهپیمایی اربعین حسینی دنیا را متحیر کرده است

عظمت راهپیمایی اربعین حسینی دنیا را متحیر کرده است

آیت‌الله مکارم‌شیرازی راهپیمایی اربعین حسینی(ع)، را دارای عظمت و حرکتی بی نظیر توصیف کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی راهپیمایی اربعین حسینی(ع)، را دارای عظمت و حرکتی بی نظیر توصیف کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم تاکید کرد: پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) می‌فرمایند کسی که بابی از علم را فرا بگیرد تا اسلام را زنده کند، بین او و انبیای الهی در بهشت تنها یک درجه تفاوت است.

وی بیان کرد: این حدیث مطالب بسیاری به ما می‌آموزد، اسلام گاهی در معرض خطر قرار می‌گیرد و چون حیات آن به خطر می‌افتد عالمان دین باید قیام کنند و با علم خود به نجات اسلام بپردازند.

آیت الله مکارم ‌شیرازی با بیان این که امروز اسلام از داخل و خارج در معرض خطر است، تصریح کرد: در کدام زمان این همه شبکه‌ها، ماهواره ها، رسانه ها و فضاهای مجازی این گونه بر ضد اسلام فعالیت و تبلیغ می کردند؟ در حال حاضر شب و روز هزاران رسانه و سایت بر ضد اسلام تبلیغ می کنند و در چنین شرایطی باید بدانیم ما هم وظایفی داریم.

وی تاکید کرد: اسلام این ظرفیت را دارد که با تبلیغ معارفش در هر زمانی زنده باشد، اما مدافعان و مبلغانی می خواهد که بتوانند در هر زمانی اسلام را احیا کنند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: امروز اسلام اعم از اصول و فروع دین و اخلاق در معرض هجوم دشمنان است، در چنین شرایطی علما، فضلا و افرادی که توان دارند به تبلیغ بروند باید در احیای دین بکوشند.

این مرجع تقلید افزود: برخی می گویند با توجه به حجم زیاد تبلیغات دشمن، تاثیر چندانی ندارد، اما ما معتقدیم تاثیر درجاتی دارد و روایات دینی تاکید می کند که اگر بدعت ظاهر شد بر علمای دین واجب است که علم شان را ظاهر کنند و به دفاع از دین بپردازند.

وی یادآورشد: البته ما معتقدیم امروز گوش شنوا برای شنیدن اسلام و معارف غنی آن فراوان است، بر فرض که این گونه نباشد باید سکوت را شکست و جواب شبهات را داد.

آیت الله مکارم شیرازی نسبت به بروز انحرافات در عزاداری ها هشدار داد و بیان کرد: برخی بدعت ها به عزاداری امام حسین(علیه السلام) نیز سرایت کرده است؛ از این رو باید عزاداری ها را به همان شکل سنتی و اصیل حفظ کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شکوه راهپیمایی اربعین حسینی زائران اباعبدالله(علیه السلام) را مورد توجه قرار داد و با بی نظیر خواندن آن یادآور شد: سوگواران حضرت سیدالشهدا از نجف و دیگر نقاط با پای پیاده به سمت کربلای معلی در حرکت هستند و غوغای عجیبی را بپا کرده اند و باید این را حفظ کرد.

آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: مراقب باشیم مبادا کسانی با بدعت ها و برنامه های نادرست خود این عظمت و شکوه را زیر سؤال ببرند، مراسم سوگواری امام حسین(علیه السلام) سرمایه بزرگی است که بسیار می توان از آن استفاده کرد؛ ما به چنین سرمایه ای افتخار می کنیم و معتقدیم باید با تمام وجود از این سرمایه غنی حراست و پاسداری کرد.

انتهای پیام

کد N622981

وبگردی