آفتاب
کنفرانس جهان علیه خشونت و افراط گرایی؛

ظریف: زمان آن رسیده که غرب اعتماد ایران را جلب کند

ظریف: زمان آن رسیده که غرب اعتماد ایران را جلب کند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما در منطقه حضور داریم و در به دست آوردن راه حل برای مشکلات منطقه تلاش می کنیم، وقت آن رسیده است که غرب اعتماد ایران را جلب کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز چهارشنبه در پایان همایش جهان علیه خشونت و افراطی گری در پاسخ به برخی سئوالات حاضران گفت: اصولا هر گونه هراس یک امر غیر واقعی و تلاش از سوی کسانی است که به دنبال ایجاد اختلاف، تفرقه و فشار سیاسی برای اهداف خودشان هستند.

وی تاکید کرد: دین هیچ گونه ارتباطی با افراط ندارد و افراط با دین غیر قابل جمع است، دین یک پیام الهی مبتنی بر همسان سازی انسانهاست.

ظریف افزود: اسلام و دین با افراط و خشونت قابل جمع نیستند و هر کسی چنین اقدامی را انجام دهد به دین جفا کرده است.

وی در پاسخ به سئوال دیگری از میهمانان جلسه در این باره که آیا ایران نباید در شرایط کنونی اعتماد غرب را جلب کند، اظهار داشت: فکر می کنم غربی ها باید به دنبال جلب اعتماد ایران باشند، ایران همواره به دنبال آرامش در سوریه، افغانستان و عراق بوده است و ما در مبارزه با افراطی گری تردیدی نداریم و بر سیاست های خود مصمم هستیم.

ظریف گفت: فکر می کنم گروه های افراط گرا ارتباطی با اسلام ندارند و اقدامات این گروه ها سوء استفاده از ناامیدی جوانان است و این اتفاق در کشورهای غربی نیز روی می دهد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما همچنان در منطقه هستیم، مشارکت داریم و در به دست آوردن راه حل برای مشکلات منطقه تلاش می کنیم. وقت آن رسیده است که غرب اعتماد ایران را جلب کند.

 

 

 

کد N622955

وبگردی