آفتاب

گزارش سازمان ملل درباره همکاری گسترده اسرائیل با شورشیان سوری

گزارش سازمان ملل درباره همکاری گسترده اسرائیل با شورشیان سوری

سازمان ملل در گزارشی از ارتباط گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی با شورشیان سوریه در بلندی‌های اشغالی جولان پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تارنمای خانه شفاف سازی اطلاعات طی گزارشی تحت عنوان "فوق" نوشته باراک راوید می نویسد: گزارش ناظران سازمان ملل در بلندی‌های جولان که به 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده حاکی از تماس مرتب بین نیروی‌های نظامی ( آی دی اف) و شورشیان مسلح سوریه در نزدیک مرز سوریه با سرزمین‌های اشغالی هستند.

گزارشات ناظران سازمان ملل طی 18 ماه گذشته از بلندی‌های جولان نشانگر نوع و وسعت همکاری‌های بین اسرائیل و نیروهای شورشی مخالف دولت بشار اسد در سوریه است.

نیروهای ناظر سازمان ملل در سال 1974 به دنبال توافق بین اسرائیل و سوریه تشکیل شد، تا به عنوان عاملی برای تفکیک نیروهای نظامی دو طرف عمل کند. طبق این توافق منطقه حائلی با وسعت چندین کیلومتر در مرزهای منطقه جولان تعیین شد .

تا سال 2013 حدود هزار نیروی ناظر سازمان ملل در این منطقه مشغول خدمت بودند اما با بروز مناقشه سوریه عملیات این نیروها به شدت محدود شد. و افزایش حملات علیه آنها در ماه‌های اخیر موجب شد که شماری از کشورهای جهان از جمله چند کشور اروپایی نیروهای خود را از این منطقه خارج کنند. بسیاری از پست‌های نظارتی نیروهای سازمان ملل در مرز سوریه بسته شده و مرکز فرماندهی آن به مرز سرزمین‌های اشغالی منتقل شد.

طبق گزارش نیروهای ناظر در منطقه جولان، اسرائیل در ماه مارس شروع به پذیرش افراد زخمی از میان شورشیان کرده و آنها را در بیمارستان‌های خود مداوا کرده است. سفیر سوریه در سازمان ملل شکایتی در رابطه با همکاری گسترده بین اسرائیل و شورشیان سوریه را به سازمان ملل ارائه داد.

در گزارش نیروهای ناظر سازمان ملل آمده است که نظامیان صهیونیست شورشیان زخمی سوری را با تسهیلات و اسکورت ویژه به بیمارستان‌های داخل اسرائیل منتقل می‌کنند. طبق گزارش ناظران مذکور، سربازان اسرائیلی همچنین بسته‌هایی را به شورشیان مسلح سوری می‌دهند و یا به شورشیان غیر زخمی سوری اجازه می‌دهند که با عبور از مرز وارد بخش اشغالی جولان شده و دوباره بازگردند.

انتهای پیام

کد N622924

وبگردی