آفتاب

آماده‌باش ارتش آمریکا برای برخورد با تبعات انتشار گزارش شکنجه سیا

آماده‌باش ارتش آمریکا برای برخورد با تبعات انتشار گزارش شکنجه سیا

در پی انتشار گزارشی از شکنجه‌های سیا، وزیر دفاع آمریکا گفت: ارتش برای رسیدگی به هرگونه ناآرامی احتمالی در پی انتشار گزارش شکنجه سازمان اطلاعات مرکزی آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌.ان‌.ان گفت: اگرچه هیچ‌گونه تهدید خاصی مشاهده نشده اما تمامی فرماندهان نظامی ارتش آمریکا به حالت آماده‌باش درآمده و منتظر دستورات من هستند. برای رعایت جوانب احتمالی، آماده شدیم و در حال حاضر در آماده‌باش به سر می‌بریم.

چندین تن از سناتورها، مقامات دفاعی و دیپلمات‌های آمریکا نسبت به این مساله که انتشار این گزارش ممکن است پرسنل آمریکایی در خارج از کشور را در معرض خطر قرار دهد، ابراز نگرانی کرد‌ه‌اند.

این گزارش جزییات فجیع و هولناکی را از سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا (سیا) در دوران ریاست جمهوری جورج بوش ارائه داده و تاکتیک‌های بازجویی در سازمان سیا پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی را مطرح می‌کند.

هاگل گفت: دولت دائما با کنگره همکاری کرده تا میزان ناآرامی بالقوه در پی انتشار این گزارش را به حداقل برساند. این یک مذاکره و مشارکت طولانی مدت بوده اما احساس می‌کنیم که توانسته‌ایم تا از مردم‌مان حفاظت کنیم.

انتهای پیام

کد N622841

وبگردی