آفتاب

مصر: تهدیدات اخوانی‌ها باعث بسته شدن سفارتخانه‌های خارجی شد

مصر: تهدیدات اخوانی‌ها باعث بسته شدن سفارتخانه‌های خارجی شد

وزارت کشور مصر اعلام کرد، تهدیدات گروه اخوان‌المسلمین علیه چندین کشور اروپایی باعث شد تا انگلیس که تعداد زیادی از اخوانی‌ها در این کشور حضور دارند، سفارتخانه خود را در قاهره ببندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه عربستانی عکاظ، یک مسوول امنیتی مصر اعلام کرد که اخوان المسلمین در تهدیدات خود اعلام کردند که تا پیش از پایان دسامبر جاری عملیات تروریستی گسترده‌ای را در منطقه گاردن سیتی قاهره که سفارتخانه‌ها در آن قرار دارند، اجرا می‌کنند.

منابع اعلام کردند: هدف از چنین تهدیداتی هدف قرار دادن صنعت گردشگری در مصر است و این منطقه از سوی نیروهای امنیتی در امنیت کامل است.

در همین راستا، محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر نیز طی برقراری تماس‌هایی با چندین سفیر کشورهای خارجی به آنها اطمینان داد که کشور مصر قادر است تا از هر شهروند خارجی در مصر حمایت کند و امیدوار است که طی چند ساعت آتی این سفارتخانه‌ها در کشور آغاز به کار کنند.

در پی اعلام چنین تهدیداتی، وزارت کشور مصر با اجرای تدابیر امنیتی شدید در اطراف سفارتخانه‌ها، منع آمد و شد خودروها در خیابان‌های اطراف و مجهز کردن ساختمان سفارتخانه‌ها به دوربین‌ها، سعی دارد تا توان امنیتی خود را افزایش دهد.

رشا العزیری، سخنگوی وزارت گردشگری مصر اظهار کرد که این وزارتخانه هیچ‌گونه سفرهای خارجی به مصر را لغو نکرده و چنین تهدیداتی هیچ تاثیری بر صنعت گردشگری در کشور نخواهد گذاشت.

منابع دیپلماتیک مصری نیز اعلام کردند که بسته شدن سفارتخانه مصر و کانادا باعث نگرانی دولت مصر نمی‌شود چراکه مقامات با برقراری تماس‌های لازم با سفیران کشورهای غربی به آنها اطمینان خاطر دادند که امنیت آنها تامین خواهد شد.

از سوی دیگر سفیر انگلیس در قاهره اعلام کرد که مسوولان وزارت خارجه مصر اظهار داشتند، اطلاعاتی در دست دارند که آنها را مجبور کرده چنین اقدامات پیشگیرانه‌ای اتخاذ کنند و هدف از اقدام آنان نگرانی از اوضاع امنیتی در مصر نیست.

منابع همچنین بسته شدن سفارتخانه‌های دیگر کشورهای خارجی در قاهره را تکذیب کردند و هدف از چنین شایعه‌هایی را تشویش اذهان عموم نسبت به اوضاع مصر به ویژه پس از موفقیت این کشور در ناکام گذاشتن گروه‌های تروریستی دانستند.

انتهای پیام

کد N622636

وبگردی