آفتاب
براساس نتایج نظرسنجی صهیونیستی؛

ائتلاف "هرتزوگ - لیونی" در مقابل نتانیاهو پیروز می‌شود

ائتلاف "هرتزوگ - لیونی" در مقابل نتانیاهو پیروز می‌شود

نتایج نظرسنجی اخیر برگزار شده در "اسرائیل" نشانگر تغییرات گسترده در نقشه سیاسی این رژیم و پیروزی ائتلاف حزب کار به ریاست اسحاق هرتزوگ و حزب جنبش به ریاست تزیپی لیونی در مقابل حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، به نقل از منابع قدس اشغالی، نتایج نظرسنجی شرکت "بانیل همدگام" که با همکاری شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی برگزار شد، نشان می‌دهد که در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی، ائتلاف هرتزوگ - لیونی 22 کرسی و حزب لیکود تنها 20 کرسی را در اختیار خواهند گرفت.

براساس نتایج این نظرسنجی، حزب خانه یهودی به ریاست نفتالی بنت در انتخابات آتی 15 کرسی، حزب جدا شده از لیکود به ریاست "موشه کحلون" 13 کرسی، حزب اسرائیل خانه ما به ریاست آویگدور لیبرمن وزیر خارجه تندروی اسرائیل "11 کرسی، حزب آینده به ریاست یئیر لاپید 10 کرسی، هر کدام از احزاب مذهبی شاس و یهدوت هتوراه هفت کرسی، حزب چپگرای مرتز شش کرسی و احزاب عربی 9 کرسی را تصاحب خواهند کرد.

اما نکته مهمتر کاهش بی‌سابقه محبوبیت نتانیاهو برای تصدی مجدد سمت نخست وزیری است؛ به طوری که تنها 23 درصد از صهیونیست‌ها به نخست وزیری وی در دولت آتی رای داده‌اند و اسحاق هرتزوگ قویترین رقیب وی نیز 22 درصد آراء را به خود اختصاص داده است.

کارشناسان معتقدند که در صورت ائتلاف یئیر لاپید با حزب کار، کحلون و مرتز، آنها می‌توانند 49 کرسی پارلمان را تصاحب کنند و در مقابل، احزاب راستگرای لیکود، اسرائیل خانه ما و خانه یهودی 48 کرسی را کسب می‌کنند که این مساله به معنای تغییر معنادار در نقشه سیاسی رژیم صهیونیستی است.

صهیونیست‌ها قبل از این نیز در یک نظرسنجی اعلام کرده بودند که 65 درصد آنها مخالف نخست وزیری مجدد نتانیاهو هستند و تنها 30 درصد با نخست وزیری وی موافق هستند.

انتهای پیام

کد N622320

وبگردی