آفتاب
با تصویب مجلس؛

کشاورزان از پرداخت سهم بیمه کارفرمایی معاف شدند

کشاورزان از پرداخت سهم بیمه کارفرمایی معاف شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده‌ای از طرح دائمی شدن احکام بودجه کشاورزان با حداکثر 5 نفر کارگر را مشمول قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایی کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی مواد طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب ماده‌ای مقرر کردند شرکت آب و فاضلاب استان‌ها می‌تواند به منظور اجرا و تکمیل پروژه‌های آبرسانی و شبکه‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهرها علاوه بر هزینه‌های معین شده، اعتبار مورد نیاز را با تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان حسب مورد به عنوان پیش‌دریافت از متقاضیان اشتراک آب و فاضلاب دریافت و از یکسال بعد با احتساب نرخ سود اوراق مشارکت از طریق قبوض مشترکین مستهلک نمایند.

علاوه بر این با تصویب ماده دیگری مقرر شد کارفرمایان و کشاورزان کارگاه‌های کشاورزی تحت شمول نظام صنفی کشاورزان با هر متراژ زمین، مشمول قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایی که حداکثر 5 نفر کارگر دارند باشد. اعتبار لازم بابت اجرای این حکم از محل 20 درصد قانون بودجه سنواتی با عنوان درآمد حاصل از اخذ عوارض از واردات میوه و سبزیجات تامین و به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌گردد.

کد N622220

وبگردی