آفتاب

سفر فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا به قاهره/تلاش مصر برای آغاز به کار سفارت‌خانه‌ها

سفر فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا به قاهره/تلاش مصر برای آغاز به کار سفارت‌خانه‌ها

وزیر دفاع مصر و فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در قاهره دیدار و درخصوص همکاری نظامی و تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم در منطقه گفت‌وگو کردند. همچنین پس از آنکه کانادا و انگلیس سفارت خود را در قاهره بستند و آمریکا و استرالیا نیز به اتباع و کارمندان سفارت خود در مصر هشدار دادند، منابع اعلام کردند که تماس‌هایی برای از سر گیری فعالیت سفارت انگلیس و کانادا در قاهره صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، صدقی صبحی، وزیر دفاع مصر با لوید آستین، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا و هیات همراه وی در قاهره دیدار و با وی درخصوص راه‌های همکاری نظامی میان نیروهای مسلح دو کشور و تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم در خاورمیانه بحث و تبادل نظر کرد.

منابع دیپلماتیک مصری نیز اعلام کردند که تماس‌های زیادی صورت گرفته تا فعالیت سفارت‌های انگلیس و کانادا در قاهره از سر گرفته شود.

یک منبع دیپلمات مصری نیز تکذیب کرد که بستن سفارت برخی کشورهای اروپایی به دلیل اعمال فشارهایی از سوی غرب علیه مصر باشد و این اقدام تنها به دلایل امنیتی صورت گرفته است.

سفارت انگلیس در قاهره چند روز پیش به دلایل امنیتی بسته شد و مسوولان آن تاکید کردند که برای از سر گیری فعالیت این سفارت در سریع‌ترین زمان ممکن با مقامات مصری همکاری خواهند کرد.

سفارت کانادا نیز به دلایل امنیتی بسته شده بود.

سفارت انگلیس همچنین بار دیگر تاکید کرد که مقر این سفارت به دلایل امنیتی بسته شده و دولت انگلیس همکاری خوبی را با مصر جهت حل این مسائل دارد.

استرالیا نیز به اتباع خود در مصر نسبت به سفر به استان سیناء هشدار داده بود.

یک منبع دیپلمات مصر که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که تماس‌های زیادی میان وزرای خارجه انگلیس و کانادا با مسوولان سفارت این دو کشور در قاهره جهت ازسرگیری فعالیت آنها برقرار شده و در ساعات آتی تحولات مثبتی صورت خواهد گرفت.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: مقامات مصر وضعیت امنیتی سفارت آمریکا در قاهره را بررسی می‌کنند و ما خواهان امنیت و سلامتی کارمندان سفارت‌های خود در خارج هستیم.

ساکی افزود: آمریکا از سفرای خود در خارج از چند ماه پیش خواسته تا مراقب اوضاع امنیتی در کشورهایی باشند که در آنجا اقامت دارند.

سفارت آمریکا در قاهره هفته گذشته از کارمندان خود خواسته بود تا به دلیل تنش‌ها و حملات اخیر علیه غربی‌ها در اقدامات شخصی خود دقت نظر داشته و در نزدیکی منازل خود بمانند.

مصر همواره صحنه اقدامات خشونت‌آمیز و انفجارها بوده است اما وزارت کشور مصر همواره هرگونه کوتاهی امنیتی را رد و اعلام کرده که به خوبی امنیت را در سفارتخانه‌ها برقرار می‌کند.

علی الدمرداس، معاون وزیر کشور و مدیر امنیت قاهره نیز تاکید کرد که سفارتخانه‌ها کاملاً امن هستند و نیروهای امنیتی همواره حضور دارند.

انتهای پیام

کد N622210

وبگردی