آفتاب

موگابه معاون و 8 وزیر کابینه‌اش را اخراج کرد

موگابه معاون و 8 وزیر کابینه‌اش را اخراج کرد

رسانه‌های زیمبابوه گزارش دادند که رئیس‌جمهوری این کشور معاونش را اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "رابرت موگابه"، رئیس‌جمهوری زیمبابوه "جویس موجورو:، معاون خود را به همراه هشت تن از وزرای کابینه از کار برکنار کرد.

در بیانیه دولت هراره آمده است: کاملا مشخص است که منش و عملکرد جویس موجورو در انجام وظایفش با استانداردها و معیارهایی که انتظار می‌رود ناسازگار است و همین امر باعث درگیری میان مقام‌های مسوول و تنش در منافع کشور شده است.

موگابه 90 ساله اخیراً معاونش را به توطئه‌چینی برای ترورش متهم کرده بود و به وی برچسب "جادوگر" زده بود. موجورو و متحدانش در نشستی که چند روز گذشته برگزار شد، از حزب حاکم زانو پی اف اخراج و رئیس‌جمهوری زیمبابوه به آنها اجازه داده تا تنها عضو عادی حزب باشند.

موگابه همچنین موجورو را به برگزاری نشستی محرمانه در سفارت آمریکا در هراره متهم کرده بود؛ اتهامی که معاون موگابه آن را رد کرد و در بیانیه‌ای مضحک خواند.

موجورو در بیانیه‌ای پس از اخراجش از حزب حاکم گفت: من به مگسی بر روی تار عنکبوت دروغ‌ها بدل شده‌ام که در نهایت همین تار عنکبوت باعث فروپاشی حزب حاکم می‌شود.

وی که از سال 1980 و زمانی که موگابه رئیس‌جمهور زیمبابوه شد، یکی از اعضای کابینه موگابه بود، ادامه داد: هیچ شواهدی علیه من وجود ندارد.

موجورو اولین معاون رئیس‌جمهور است که در این سی و چند سال ریاست‌جمهوری موگابه اخراج می‌شود. تمامی معاونان سابق درگذشتند.

وزرای انرژی، آموزش و خدمات عمومی و رفاه اجتماعی، روسای امور ریاست‌جمهوری، ارتباطات و سرویس پست نیز از کابینه اخراج شدند.

انتهای پیام

کد N622174

وبگردی