آفتاب

بررسی مشکلات خبازان و افزایش قیمت آرد و نان در کمیسیون اقتصادی مجلس

بررسی مشکلات خبازان و افزایش قیمت آرد و نان در کمیسیون اقتصادی مجلس

در جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور مسئولان ذیربط علت و چگونگی افزایش قیمت نان و آرد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این جلسه ابتدا بحث مربوط به بیمه شخص ثالث مطرح شد و این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و رای گیری در رابطه با این موضوع به جلسات آتی موکول شد.

وی با اشاره به دستور دوم جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی گفت: در این جلسه که در ارتباط با بحث قیمت نان با حضور مسئولانی از مراجع ذیربط از جمله بازرگانی دولت، تعزیرات حکومتی، اتحادیه نانوایی‌ها ، اتاق اصناف، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و همچنین آقای خسروتاج از وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، پیرامون افزایش قیمت نان بحث‌های بسیاری مطرح شد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سخنگوی دولت از سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که دولت قصد افزایش قیمت نان را ندارد و قیمت گندم و آرد خبازان هیچ افزایشی نخواهد داشت اما ما در حال حاضر شاهد افزایش قیمت گندم و آرد نانوایان هستیم.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: در گذشته هر کیلو آرد به قیمت 460 تومان به نانوایی ها داده می‌شد اما امروز آرد به قیمت کیلویی 660 تومان به خبازان ارائه می‌شود. یعنی عملا قیمت هر کیلو آرد 200 تومان افزایش یافته است. این در حالی است که دولت قول داده بود که طی اجرای طرح اخیر به نانوایی ها اجازه داده شود تا برای جبران هزینه های خود بدون افزایش قیمت آرد اعطایی به نانوایان 30 درصد قیمت نان را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: در این جلسه با توجه به صحبت‌هایی که مطرح شد به این نتیجه رسیدیم که با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت گندم و آرد و نان تقریبا 20 تا 40 درصد اضافه شده است و از طرف دیگر نیز در پی افزایش قیمت‌های اخیر قرار بر این بود که هزینه‌های نانوایی ها نیز مورد نظر قرار گیرد، افزایش قیمت‌های اخیر نه تنها جوابگوی هزینه‌های خبازان نشده بلکه بار سنگینی بر دوش آن‌ها و مردم اضافه کرده است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه روز گذشته قرار شد که کارگروهی از کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور مسئولان ذیربطی که در جلسه روز گذشته حضور داشتند، به همراه تعدادی دیگری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله آقای شکری، آقای میرمحمدی ، آقای کریمیان و اینجانب تشکیل شود که نخستین جلسه این کارگروه نیز امروز پس از نماز ظهر برگزار می‌شود.

موسوی لارگانی در توضیح دستور جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: در این جلسه همچنین مطالبی درباره تخلفات صورت گرفته در مورد برخی از نانوایی‌ها مطرح شد.

انتهای پیام

کد N622059

وبگردی