آفتاب
رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور:

زائران بدون گذرنامه به عراق نروند

زائران بدون گذرنامه به عراق نروند

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور از تمامی افرادی که قصد سفر و زیارت به کشور عراق را دارند خواست تا حتما گذرنامه به همراه داشته باشند.

علی‌ناصر سبحانی‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به شایعاتی که می‌توان با کارت ملی از مرز ایران و عراق عبور کرد، اظهار کرد: کارت‌ملی و شناسنامه هر فرد تنها در همان کشور معتبر است و نمی‌توان با آن از مرز عبور کرد.

سبحانی پور در همین راستا از همه افرادی که قصد سفر به کشور عراق را دارند خواست تا به این شایعات توجه نکرده و بدون گذرنامه به مرز نروند.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور به دستگیری تعدادی از ایرانیان در کشور عراق به علت به همراه نداشتن گذرنامه در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: این افراد از چهار تا شش ماه زندانی و برخی از آنها نیز هنوز در زندان به سر می‌برند.

سبحانی‌پور خاطرنشان کرد: قطعا با توجه به شرایط بحرانی عراق به همراه نداشتن گذرنامه می‌تواند شش ماه زندان را برای افراد به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه هیچ منبع رسمی سفر به کشور عراق بدون گذرنامه را اعلام و یا تایید نکرده است، گفت: به همراه نداشتن گذرنامه در سفر به کشوری دیگر جرم است و با آن مطابق قانون برخورد می‌شود.

سبحانی‌پور تصریح کرد: در این بین و در مدت مانده به اربعین تنها روادید یا همان ویزا برداشته شده و به همراه داشتن گذرنامه الزامی است.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور در ادامه با بیان اینکه حرکت به سمت کربلا در قالب راهپیمایی در حال برگزاری است و برخی افراد انفرادی به این سفر رفته‌اند، توصیه کرد: افراد به هشدارهای راهنمایانی که توسط سازمان حج و زیارت و نیز کشور عراق در طول مسیر مستقر شده‌اند گوش دهند.

وی همچنین هشدار داد که افراد به هیچ عنوان از مسیر تعیین‌شده خارج نشده و سعی کنند از گروه‌های در حال پیاده‌روی عقب نمانند و با این گروه‌ها همراه شوند.

انتهای پیام

کد N621964

وبگردی