آفتاب
رییس کل دادگستری گلستان:

مصالحه، اعلام تنفس برای دستگاه قضایی است

مصالحه، اعلام تنفس برای دستگاه قضایی است

رییس کل دادگستری گلستان گفت: به منظور کاهش اطاله دادرسی، تعیین تکلیف پرونده‌های قدیمی به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد فاضلیان گفت: در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرونده‌هایی را که مدت هاست در محاکم بلاتکلیف مانده اند، بررسی و با کمک قضات مجرب برای این پرونده ها حکم صادر شود.

وی ساماندهی واحدهای اجرای احکام کیفری را از دیگر اولویت‌ها عنوان کرد که باید رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها در برنامه خود به آن توجه کنند.

وی نگاه ویژه به مقوله صلح و سازش را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که باید در همه حوزه‌های قضایی برای آن برنامه‌ریزی کرد و افزود: مصالحه، اعلام تنفس برای دستگاه قضایی است؛ زیرا علاوه بر رضایت قلبی طرفین دعوا، از حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی نیز می‌کاهد.

فاضلیان استفاده از فرصت شوراهای حل اختلاف را در این بخش غنیمت شمرد و گفت: روسای دادگستری‌ها می‌توانند با کمک اعضای توانمند شوراهای حل اختلاف مصالحه در پرونده‌ها را جدی‌تر دنبال کنند.

وی در ادامه این نشست از تشکیل کمیته انتخاب مدیران نمونه دادگستری‌های استان خبر داد و گفت: این کمیته با بررسی عملکرد رؤسا و دادستان های حوزه های قضائی سراسر استان در طول سال، رؤسای دادگستری ها و دادستان هایی که عملکرد بهتری داشته اند را معرفی خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به به کارگیری مدیران جوان در دادگستری های سطح استان گفت: تلاش من به عنوان رئیس کل دادگستری استان، تربیت مدیرانی توانمند برای آینده این استان است.

فاضلیان همچنین بار دیگر با حمایت از اقدامات دادستان مرکز استان گفت: در حوزه برخورد با زمین‌خواران، اقدامات خوبی در استان انجام شده است که باید استمرار داشته باشد.

انتهای پیام

کد N621603

وبگردی