آفتاب

درخواست عریقات از جامعه جهانی برای پایان دادن به جنایات‌ صهیونیست‌ها

درخواست عریقات از جامعه جهانی برای پایان دادن به جنایات‌ صهیونیست‌ها

مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی سیاست پاکسازی نژادی علیه فلسطینی‌ها را در پیش گرفته، از جامعه جهانی خواست تا علیه جنایت‌های این رژیم بپاخیزند و از طریق به رسمیت شناختن کشور فلسطین از فلسطینی‌ها حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکرات صلح با اسرائیل، اقدام مقامات رژیم صهیونیستی برای اخراج پنج فلسطینی از شهر قدس را محکوم کرد و گفت: سیاست اخراج اجباری از سوی اسرائیل کاملا غیرقانونی است و این اقدام در واقع ادامه سیاست پاکسازی نژادی اسرائیل علیه فلسطینی‌هاست.

وی افزود: این اقدام به سلسله جنایت‌های روزانه اسرائیل اضافه می‌شود که هر روز دست به جنایت‌هایی از جمله کشتار، شکنجه و اقدامات تروریستی علیه فلسطینی‌ها می‌زند و سیاستی هدفمند برای دولت تندروی اسرائیل شده است.

عریقات تاکید کرد: اسرائیل مسوولیت کامل تنش‌ها در قدس را بر عهده دارد و مسوول افزایش خشونت‌ها در این شهر از طریق حمایت از اقدامات تروریستی شهرک‌نشینان در یورش به مسجد الاقصی است.

وی از جامعه جهانی خواست تا هرچه سریع‌تر اقدامی فوری برای پایان دادن به جنایت‌های اسرائیل و مجازات آن اتخاذ کند.

عریقات همچنین گفت: جامعه جهانی باید از طریق به رسمیت شناختن کشور فلسطین از مردم فلسطین حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل سیاستی در پیش گرفته که نژادپرستانه‌تر از سیاست آپارتاید در نظام سابق آفریقای جنوبی است چراکه اسرائیلی‌ها سیاست ویران کردن منازل و مجبور کردن ساکنان به مهاجرت را در پیش گرفته و در واقع عملیات پاکسازی و کشتار نژادی بادیه‌نشینان را در چندین منطقه انجام می‌دهند.

عریقات گفت: دولت اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای تحقق گزینه تشکیل دو کشور تلاش نمی‌کند بلکه هدف آن تشکیل یک کشور با دو ملیت است.

وی درخصوص تلاش‌های جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای حل اختلافات میان اسرائیل و فلسطین گفت: کری تلاش می‌کند اما زمانی که دولت آمریکا می‌گوید شهرک‌سازی غیرقانونی است و باید متوقف شود و در عین حال می‌گوید روابط اسرائیل و آمریکا روابط خوبی است، این به منزله چراغ سبزی برای نتانیاهو است تا به سیاست شهرک‌سازی خود ادامه بدهد.

عریقات درخصوص تلاش فلسطینی‌ها در شورای امنیت گفت: گفت‌وگوهای زیادی با فرانسه، اروپا و دیگر طرف‌های بین‌المللی صورت گرفته و امیدواریم که اقدامات برای تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس به ثمر بنشیند.

انتهای پیام

کد N621023

وبگردی