آفتاب

نیمی از سیاهان آمریکایی به بهبود عملکرد پلیس در 2015 امیدی ندارند

نیمی از سیاهان آمریکایی به بهبود عملکرد پلیس در 2015 امیدی ندارند

مرکز تحقیقات «پیو» به دنبال بررسی‌های انجام شده اعلام کرد، بیش از نیمی از آمریکایی‌های آفریقایی تبار (سیاه‌پوستان) می‌گویند که روابط میان پلیس و ساکنین آمریکا در سال 2015 میلادی بدتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز تحقیقات پیو گزارش داد: 52 درصد از سیاهپوستان آمریکا احتمال می‌دهند که روابط میان پلیس محلی و اقلیت‌ها در سال 2015 میلادی بدتر شود در حالی که تنها 16 درصد احتمال می‌دهند که این روابط بهبود یافته و 31 درصد از آنها حدس می‌زنند که روابط به همین روال باقی بماند. در میان سفیدپوستان آمریکا 34 درصد می‌گویند، روابط میان پلیس و اقلیت‌ها بدتر خواهد شد در حالی که 43 درصد احتمال می‌دهند که روابط به همین روال باقی بماند.

این مطالعه و بررسی پس از آن انجام شد که هیات منصفه آمریکا تصمیم گرفت تا دو مامور پلیس سفیدپوست را در پرونده‌های اریک گارنر که به دست افسر دنیل پانتالئو در ژوئیه سال‌جاری میلادی در نیویورک بر اثر خفگی جان باخت و مایکل براون که تسوط افسر دارن ویلسون در اوت سال‌جاری میلادی در فرگوسن به ضرب گلوله کشته شد، تبرئه کند.

این مطالعه مرکزتحقیقات پیو که از سه تا هفت دسامبر سال‌جاری میلادی صورت گرفته و در آن 1507 تن شرکت داشتند همچنین نشان داد، حدود 27 درصد از مردم آمریکا می‌گویند نژاد یکی از عوامل‌ مهم در رای هیات منصفه درخصوص پرونده مایکل براون بوده در حالی که 16 درصد می‌گویند که نژاد یکی از عوامل‌ جزئی بوده و 48 درصد معتقدند که نژاد عاملی در این رای نبوده است. در همین حال 28 درصد می‌گویند که نژاد یکی از عامل‌های مهم در رای هیات منصفه در خصوص پرونده اریک گارنر بوده، 16 درصد می‌گویند که نژاد یکی از عامل‌های جزئی بوده در حالی که 39 درصد معتقدند که اصلا نژاد عاملی نبوده است.

انتهای پیام

کد N620956

وبگردی