آفتاب
پورابراهیمی خواستار شد

گزارش تغییر قیمت نان در صحن علنی مجلس قرائت شود

گزارش تغییر قیمت نان در صحن علنی مجلس قرائت شود

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از رییس مجلس خواست گزارش تغییر قیمت نان در صحن علنی قرائت شود.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از رییس مجلس خواست گزارش تغییر قیمت نان در صحن علنی قرائت شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا پور ابراهیمی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی (ع)، ابرازعقیده کرد: روز گذشته مراسم‌های گوناگونی در کشور به مناسبت روز دانشجو برگزار شد که هدف از برگزاری روز دانشجو، احیای تفکر ضداستکباری است اما متاسفانه در تمامی همایش‌های برگزار شده به جای احیای تفکر روحیه ضداستکباری و ضدآمریکایی، سخنرانان به طور هماهنگ شده مواضع انقلاب اسلامی و حرکت مردم و جریان حمایت از انقلاب، ولایت و رهبری را مدنظر قرار دادند.

وی ادامه داد: جای تاسف است که امروز در دانشگاه‌های کشور شاهد چنین مسائلی هستیم که اینگونه با این مواضع علیه مبانی و اصول موضع‌گیری می‌شود که لازم است شخص رئیس‌جمهور، وزیر علوم، فناوری و تحقیقات و وزرای دیگر که در حوزه مسائل دانشگاهی فعال هستند همچون وزیر بهداشت و درمان و روسای دانشگاه‌ها باید نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به ارائه به موقع لایحه بودجه سال 94 اشاره کرد و با تشکر از روحانی برای وقت شناسی، گفت: خوشبختانه ترکیب بودجه یکی از اعلام اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور است. وابستگی به درآمدهای نفتی برای اولین بار در کشور به یک سوم کاهش یافت.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: کاهش وابستگی به درآمد نفتی این پیام را به دنیا مخابره کرد که اگر تحریم‌ها را اعمال کنند، نظام جمهوری اسلامی ایران از مواضع به حق خود کوتاه نخواهد آمد و خیال باطل است که با تحریم عامل عقب‌نشینی ما از مواضع‌مان بشوند.

نماینده مردم کرمان در مجلس همچنین با تاکید بر اینکه قانون‌ هدفمندی باید مورد توجه دولت قرار گیرد، تصریح کرد: این قانون از ابتدای سال دولت را مکلف کرد که دهک‌های پر درآمد از دریافت یارانه نقدی حذف شوند. اما دولت در ماه‌های پایانی سال با وجود اینکه وزیر اقتصاد پیش از این اعلام کرده بود 10 میلیون خانوار پردرآمد شناسایی شده است، اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی همچنین از دولت نسبت به ارائه نکردن آیین‌نامه‌های اجرایی بودجه سال 93 انتقاد کرد و گفت:‌ با وجود اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم، دولت هنوز آیین‌نامه‌های اجرایی بودجه سال جاری را به مجلس ارائه نکرده است. یکی از این آیین نامه‌ها در خصوص صرفه جویی سوخت بود که متاسفانه هنوز آیین‌نامه آن ابلاغ نشده است.

پورابراهیمی به وضعیت نان اشاره و اظهار کرد: قرار بود برای سامان دادن به نانوایان، قیمت نان آزاد شود در حالیکه 70 هزار نانوا در سراسر کشور وجود دارد و مشکلات متعددی دارند، شاهد تغییر همزمان قیمت آرد و قیمت نان شدیم که هیچ تاثیری بر رفع مشکلات این قشر از جامعه نداشت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از رئیس مجلس خواست که گزارش تغییر قیمت نان در صحن علنی قرائت شود چرا که افزایش قیمت در سراسر کشور یکسان نبوده و به گفته وی این کالای اساسی از 30 درصد تا 100 درصد افزایش قیمت داشته است.

نماینده مردم کرمان در مجلس در پایان به وضعیت سوخت رسانی حوزه انتخابیه خود اشاره و خاطرنشان کرد:‌ وزیر نفت در روز رای اعتماد اعلام کرد تا پایان سال 94 عملیات گازرسانی در سراسر کشور به پایان می‌رسد. اما چطور این وعده عملیاتی خواهد شد که به اکثر مناطق استان کرمان گاز رسانی خواهد شد در حالی که حتی نقشه اولیه برای این کار تهیه نشده است.

انتهای پیام

کد N620934

وبگردی