آفتاب

مردم ، حاکمیت و خیانت

مردم ، حاکمیت و خیانت

مدتی است که برخی کشورهای اروپایی صحبتها و اقداماتی را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین انجام داده اند ، این اقدامات و ایراد برخی نقطه نظرات در همین حد هم ،مسئولان نژاد پرست اسرائیلی را بر افروخته کرده و دائم همچون گذشته در حال تهدید و ارعاب صاحبان چنین تفکراتی هستند .

اینکه چنین اظهار نظراتی مثبت است یا نه فعلا بحث ما نیست ، اما پازلی را که منطقه مدتی است با آن در حال دست و پنجه نرم کردن است ، یک بار خلاصه مرور کنیم تا برخی پرسش های ما شاید جوابی غیر رسانه ای و بدور از هیاهو های تبلیغاتی پیدا کند .

1-      انتشار تصاویر سردار جان برکف سپاه قدس ایران و همچنین انجام عملیات روانی برای پر رنگ کردن چهره ی ایشان به منظور القای دخالت های مستقیم ایران در منطقه و سپس تحت فشار گذاشتن ایران برای دست کشیدن از حمایت های همه جانبه از سوریه - عراق و لبنان .

2-      کاستن از شدت تنفر مردم جهان و هدایت افکار عمومی به سمت تلطیف كردن موقعیت منحوس اسرائیل و القای صلح آمیز شدن روابط  فلسطینیان و یهودیان افراطی .

3-      تغییر رویکرد جنگ اعراب و اسرائیل به سمت جنگ فلسطینیان با حمایت ایران در یک جبهه و صهیونیست ها در جبهه ی مقابل .( جنگ اعراب و اسرائیل به جنگ ایران و اسرائیل تبدیل شود )

4-      پایین آوردن قیمت نفت برای مدتی طولانی و زیر پا گذاشتن مناسبات بین المللی اوپک توسط عربستان برای تقلیل قوای اقتصادی ایران ، و کاستن از توان حمایتی ایران در پشتيباني از نظام مستقر و قانونی سوریه و تسلیح کرانه ی باختری برای مبارزه با اسرائیل .

5-      علنی شدن روابط اطلاعاتی و امنیتی سران وهابی قطر و عربستان با سران رژیم اسرائیل جهت مقابله با ایران در جنگ فرسایشی با داعش ، و القای این مهم که جنگ با داعش جنگ با ترویستها نیست و یک جنگ طایفه ای و مذهبی بین شیعیان و اهل تسنن است !

6-      علاقه ی امریکا و البته ائتلاف به اصطلاح ضد داعش غرب برای عدم پیروزی یک جبهه بر جبهه ی دیگر و طولانی تر شدن این نبرد ها به منظور تخریب کامل کشورهاي عراق و سوریه و توجیه حضور نیروهای بیگانه در منطقه به منظور رعایت حقوق بشر و حفظ جان انسانهاي بيگناه!

7-      صرف هزینه های زیاد برای تغییر مسیر انقلاب های حاصل از تحرک اعراب در منطقه ی خاور میانه و شمال آفریقا همانند آنچه در کودتای مصر اتفاق افتاد و جلوگیری از به ثمر نشستن آنچه در یمن و بحرین در حال رویداد است .

اینها خلاصه بیان شد ، هرچند برای هر کدامشان تحلیلهای بسیاری می توان نوشت ، لیکن به اینها باید مقدمه ای به نام "گفتگوهای هسته ای ایران" را نيز اضافه کنیم .و با در نظر گرفتن مسیر این مذاکرات و البته ماحصل نهایی آن پاسخی مناسب از تحولات منطقه دستگیرمان شود ، مشروط به اينكه بدانيم براي رسيدن به قله ي مقصود جز با اتكا به قدرت مردمي راه بجايي نخواهيم برد.

روي سخن ما مسئولین نظام هستند كه به ايشان توصیه می کنیم ، با حفظ همبستگی داخلی و پرهیز از هرگونه کار غیر از "خدمت به مردم" که تنها پشتوانه ی واقعی کشور هستند ، از پتانسیل های عظیم مردمی غافل نباشند ، با تمام آنچه به عنوان توطئه برای نابودی کشور ترسیم شده است - این نقشه ها سابقه ی طولانی در حافظه ی تاریخ دارند- همواره مردم هستند که ولی نعمت حاکمیت به شمار می آیند ، هم اينانند كه با تمام اختلافات خرد و بزرگ ، همیشه مردمند و همیشه تعیین کننده ، پس فقط به فکر خدمت به این مردم باشید.چرا كه براي عبور از مسير هاي دشوار هر نظامي براي بقاي خود نيازمند بزرگترين پشتيبان خود ، يعني ، مردم هستند و مردم زماني اين حمايت را دريغ نمي كنند كه "خيانتي " نبينند. 

[email protected]

 

کد N620664

وبگردی