آفتاب

هشدارمرکل نسبت به زمان‌بر بودن حل مساله اوکراین

هشدارمرکل نسبت به زمان‌بر بودن حل مساله اوکراین

صدراعظم آلمان نسبت به بلندمدت بودن حل مساله اوکراین هشدار داد و گفت ممکن است دستیابی به راه‌حلی دیپلماتیک با روسیه بر سر بحران اوکراین بیشتر از آنچه در گذشته انتظارش را داشتیم، طول بکشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مصاحبه‌ای با تلویزیون این کشور گفت: دولت برلین هیچ‌گاه نمی‌تواند مساله الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه را بپذیرد چون این مساله پایه و اساس اروپا را به هم ریخته است. غرب باید عملکرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و نه صحبت‌هایش را قضاوت کند.

مرکل پیش از شرکت در نشست کنگره حزب محافظه‌کارش که امروز (سه‌شنبه) برگزار می‌شود به شبکه تلویزیونی ARD گفت: برخی اوقات باید آرامش و صبر خود را حفظ کنید. البته این صبر بیش از آنچه که باعث پیوستن مجدد دو آلمان شد، به طول خواهد انجامید. من به دنبال یک راه‌حل دیپلماتیک هستم و می‌دانم که به آنها دست می‌یابیم. ما نباید از یک راه‌حل نظامی برای مساله بحران اوکراین استفاده کنیم.

صدراعظم آلمان همچنین افزود: این وظیفه من است که درباره منافع آلمان و سایر کشورهای اروپایی و ارزش‌ها با پوتین شفاف سخن بگویم. این وظیفه من نیست که به دنبال واکاوی علایق و خواسته‌های پوتین باشم. من فقط به دنبال همکاری مجدد و مشترک میان اروپا و روسیه هستم.

انتهای پیام

کد N620596

وبگردی