آفتاب
با تصویب مجلس،

یک میلیارد دلار از محل فروش میعانات گازی به توسعه حمل و نقل اختصاص می‌یابد

یک میلیارد دلار از محل فروش میعانات گازی به توسعه حمل و نقل اختصاص می‌یابد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مقرر کردند که حداقل یک میلیارد دلار از محل فروش میعانات گازی برای توسعه حمل و نقل کشور اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در جریان بررسی مواد مراعا مانده طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، نمایندگان به مصوبه‌ای رای دادند که بر اساس آن دولت مکلف است معادل ریالی حداقل یک میلیارد دلار از محل فروش میعانات گازی به شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌های داخلی در قالب بودجه عمومی را به نرخ روز محاسبه و برای توسعه حمل و نقل کشور به وزارت راه و شهرسازی اختصاص دهد.

به موجب این مصوبه، این منابع در قالب ردیف‌های مستقل و مشخص در قوانین بودجه سنواتی درج و وجوه دریافتی به صورت ماهانه به این وزارتخانه پرداخت می‌شود.

بر این اساس وزارت راه و شهرسازی مکلف است وجوه دریافتی را جهت توسعه و نگهداری راه‌ها، توسعه بنادر و راه‌های روستایی و توسعه حمل و نقل ریلی کشور هزینه کند.

به موجب این مصوبه، اعتبار موضوع این ماده در ردیف‌های مستقلی برای کمک به ردیف‌های بودجه سالانه پیوست قانون جهت اهداف مذکور منظور می‌شود.

نمایندگان این ماده از طرح دائمی کردن برخی احکام بودجه را نیز با 129 رای موافق، 19 رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر به تصویب رساندند.

انتهای پیام

کد N620399

وبگردی