آفتاب
موگرینی:

ترکیه توان کنترل مرزهای خود را ندارد

ترکیه توان کنترل مرزهای خود را ندارد

مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا با توجه به پیوستن اتباع کشورهای این اتحادیه به داعش در سوریه و عراق تاکید کرد که ترکیه توان کنترل مرزهای خود برای جلوگیری از تردد تروریست ها را ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه،"فدریکا موگرینی" پس از دیدار با "احمد داوود اوغلو" نخست وزیر ترکیه در آنکارا در جمع خبرنگاران گفت : به هزاران تن از اتباع کشورهای اتحادیه اروپا که در سوریه و عراق به جمع نیروهای داعش پیوسته اند فکر می کنیم، بسیاری از این افراد از خاک ترکیه که به اعتقاد خیلی ها توان کنترل یک هزار و 200 کیلومتر مرز مشترک خود را ندارد، به این کشورها رفته اند.

وی همچنین از کشورهای اروپایی خواست با شرکای بین المللی برای مقابله با گروه تروریستی داعش و جلوگیری از پیوستن افراد تبعه این اتحادیه به تروریست ها همکاری کنند.

مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین، دستیابی به یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه را کلید جلوگیری از تاثیرات این بحران در زمینه های امنیتی و انسانی در منطقه دانست.

موگرینی تصریح کرد: به خوبی می دانیم مشکل تنها در زمینه امنیتی نیست بلکه باید با شرکای بین المللی خود به خصوص ترکیه همکاری خوبی داشته باشیم.

کد N620136

وبگردی