آفتاب
سازمان ملل تأکید کرد

تخریب خانه‌های فلسطینیان نقض حقوق بشر است

تخریب خانه‌های فلسطینیان نقض حقوق بشر است

یک مقام سازمان ملل تخریب خانه‌های فلسطینیان توسط مقامات رژیم صهیونیستی را نقض حقوق بشر خواند و تأکید کرد: تأثیر این اقدامات بر زنان، کودکان وسالمندان غیرقابل جبران است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جیمز دبلیو راولی هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در بیانیه‌ای با اشاره به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی برای تخریب تنبیهی خانه‌های فلسطینینان در اراضی اشغالی گفت که این کار نقض آشکار حقوق بشر است و موجب ایجاد بی‌ثباتی در وضعیت این منطقه پرتنش می‌شود.

این مقام سازمان ملل افزود: آنها موجب بی‌خانمان شدن افراد بی‌گناه می‌شوند. تأثیر این کار بر کودکان، ‌زنان و سالمندان غیرقابل جبران است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در پی ایجاد موج جدیدی از تنش‌ و خشونت در اراضی اشغالی فلسطین دولت رژیم صهیونیستی دست به تخریب تنبیهی خانه‌های فلسطینیان زده است.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل، تأکید کرد: تخریب اینگونه خانه‌های فلسطینیان گونه‌ای از مجازات است که موجب تنبیه افراد برای جرایمی می‌شود که مرتکب نشده‌اند.

بر اساس این گزارش در آخرین اقدام رژیم صهیونیستی خانه یک فلسطینی در اثر حمله یک خودرو در بیت‌المقدس تخریب شد که در اثر آن یک زن 22ساله و نوزاد سه ماهه‌اش جان خود را از دست دادند. مقامات رژیم صهیونیستی علاوه بر این دست کم خانه 6 فلسطینی دیگر را در شرق بیت‌المقدس تخریب کردند.

به گزارش سازمان ملل، در نتیجه تخریب منازل فلسطینیان از اول ژوئن تا 30 نوامبر 2014 دست کم 34 فلسطینی که 16 تن از آنها کودک هستند، بی‌خانمان شده‌اند. همچنین خانه 6 خانواده فلسطینی دیگر در شرق بیت‌المقدس بعلاوه 2 خانه در کرانه باختری در آستانه تخریب قرار دارد.

جیمز راولی هشدار داد: آنها حقوق بین‌الملل را نقض می‌کنند و موجب تضعیف امنیت در این شرایط حساس می‌شود. نقض حقوق بشر اقدامی است که آنها در ادامه‌اش تلاش می‌کنند.

هفته گذشته نیز دو کارشناس حقوق سازمان ملل از مقامات رژیم صهیونیستی خواستند تا به تخریب خانه‌های فلسطینیان پایان دهند چون این کار موجب گسترش خشونت و افزایش تنش می‌شود.

همچنین تخریب تنبیهی منازل افراد بی‌گناه نقض بسیاری از معاهده‌های بین‌المللی شامل منع تخریب اموال خصوصی در یک سرزمین اشغال شده، منع مجازات‌های هدفمند و حق محاکمه در یک دادگاه عادلانه از طریق پروسه‌های قانونی محسوب می‌شود که رژیم صهیونیستی آنها را امضا کرده است.

انتهای پیام

کد N620112

وبگردی