آفتاب

آموس: برای اعطای کمک‌های بشردوستانه در سال 2015 به 16.4 میلیارد دلار نیاز داریم

آموس: برای اعطای کمک‌های بشردوستانه در سال 2015 به 16.4 میلیارد دلار نیاز داریم

سازمان ملل متحد از جامعه بین‌المللی خواست برای رسیدگی به اولویت‌ها در اعطای کمک‌های انسان‌دوستانه به نیازمندان در کشورهایی نظیر آفریقای مرکزی،‌ عراق،‌ سودان جنوبی و سوریه 16.4 میلیارد دلار در اختیار این سازمان قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور کمک‌های بشردوستانه با انتشار بیانیه ای گفت که این نهاد بین‌المللی به 16.4 میلیارد دلار برای ادامه عملیات‌های امدادرسانی خود در کشورهای مختلف نیاز دارد که از این رقم 7.2 میلیارد دلار برای کمک به آورگان درگیری‌های سوریه مورد نیاز است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حدود 80 درصد از افرادی که قصد کمک به آن‌ها داریم ساکن کشورهایی هستند که در آن خشونت و بی رحمی تاثیرات بسیار مخربی بر زندگی افراد گذاشته است.

این مقام سازمان ملل متحد گفت که رسیدگی به بحران در آفریقای مرکزی،‌ عراق، سودان جنوبی و سوریه اولویت‌های اصلی کمک‌های بشر دوستانه در سال 2015 هستند و در عین حال وضعیت افغانستان ،‌کنگو، میانمار، فلسطین، سودان،‌ اوکراین و یمن نیز مستلزم توجه است.

در همین حال کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: نیازهای امروزی به گونه‌ای است که بدون حمایت مالی نمی‌توان در راستای ارائه کمک‌های انسان دوستانه اقدام کرد.

انتهای پیام

کد N619989

وبگردی