آفتاب

کشته شدن 30 شبه‌نظامی در وزیرستان شمالی

کشته شدن 30 شبه‌نظامی در وزیرستان شمالی

منابع خبری در پاکستان اعلام کردند، حملات هوایی جنگنده‌های ارتش این کشور باعث کشته شدن دست‌کم 30 شبه‌نظامی در منطقه وزیرستان شمالی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی در پاکستان اعلام کردند، هدف این حملات هوایی کشتن حافظ گل بهادر و صادق نور هم‌پیمان نزدیک وی بود. حافظ گل بهادر و صادق نور هر دو از سران شبکه شبه‌نظامیان حقانی هستند.

یک منبع خبری به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ در جریان حملات هوایی در منطقه داتاخِل در وزیرستان شمالی دست‌کم 30 شبه نظامی کشته شدند. پیش از این حملات ده‌ها شبه‌نظامی در این منطقه قصد برگزاری یک نشست مشترک را داشتند.

یک مقام اطلاعاتی پاکستان در منطقه این حملات هوایی و تلفات آن‌ را تائید کرد.

گزارش هایی منتشر شده مبنی بر این که حافظ گل بهادر و صادق نور جزو کشته شدگان این حملات بوده‌اند اما یک مقام امنیتی دیگر در شمال غرب پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفت، آن‌ها همچنان در حال بررسی اطلاعات و صحت و سقم آن‌ هستند.

این مقام امنیتی خاطرنشان ساخت:‌ تنها چیزی که می توانم تائید کنم این است که هدف این حملات هوایی شخص حافظ گل بهادر بوده است.

یک منبع خبری دیگر در میان شبه نظامیان به خبرگزاری فرانسه گفت: هر دو نفر در منطقه مشاهده شده‌اند اما هنوز معلوم نیست که آیا توانسته اند از این حملات جان سالم به در ببرند یا خیر.

وی تاکید کرد: هفت فرمانده مهم تحت امر حافظ گل بهادر و صادق نور جزو کشته‌شدگان این حملات هوایی هستند.

انتهای پیام

کد N619988

وبگردی