آفتاب
مطهری مواضع خود را اعلام کرد:

در مسائل فرهنگی به اصول‌گرایان و اجتماعی به اصلاح‌طلبان نزدیک هستم

در مسائل فرهنگی به اصول‌گرایان و اجتماعی به اصلاح‌طلبان نزدیک هستم

اصفهان – نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه مواضعش به طیف اصولگرا نزدیک‌تر است یا اصلاح‌طلبان گفت: مواضعم در مسائل فرهنگی به اصول‌گرایان و در مسائل اجتماعی به اصلاح‌طلبان نزدیک است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری بعد از ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه اصفهان در پاسخ به سؤالی درباره حصر کروبی و موسوی بیان داشت:‌ رفع حصر به شورای عالی امنیت ملی مربوط می‌شود و اینکه در شرایط اضطراری و در زمانی که کشور در معرض آشوب قرار گرفته این تصمیم را می‌گیرند که تصمیمی موقتی است.

وی ادامه داد: البته زمانی که کشور به شرایط عادی برمی‌گردد موضوع حصر در اختیار شورای عالی امنیت نخواهد بود و باید در دادگاه صالحه‌ای در محاکم قضایی تفهیم اتهام شود و حصر خلاف حکم قضایی، خلاف اصول قانون اساسی است.

باید برای بقیه عوامل فتنه دادگاه تشکیل شود

مطهری ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه باید دست به دست هم دهند تا در نهایت برای بقیه عوامل فتنه دادگاه تشکیل شود.

وی در ادامه بیان داشت: ما باید در این خصوص به دنبال راه‌حل باشیم و موضوع و مسائل با سروصدا و احساسات حل نخواهد شد در حالی که مسائل با گفتگو قابل‌حل است که باید دانشگاهیان برای حل این مشکل تلاش کنند.

مطهری در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه مواضعش به طیف اصولگرا نزدیک‌تر است یا اصلاح‌طلبان بیان داشت: من در مسائل فرهنگی مواضعم نزدیک به اصول‌گرایان است و در مسائل اجتماعی این مواضع به اصلاح‌طلبان نزدیک است.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سؤال که چرا رویکرد و مواضع او از دانشگاه مشهد تا اصفهان تغییریافته و آیا تهدید شده است بیان داشت: من تهدید نشده‌ام چنانچه که من در دانشگاه مشهد اعلام کردم اگر کسی نظر مخالف ولی‌فقیه دارد باید مطرح کند و خط قرمز ما تخریب، آشوب و قیام مسلحانه بوده است وگرنه همه در اظهارنظر آزاد هستیم و این حرف‌ها را در دانشگاه فردوسی هم گفتم که به نحو دیگری منعکس شد اما نتیجه‌گیری نهایی بر عهده شنونده است.

باید محاکمه افراد دخیل در فتنه زودتر انجام شود

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چرا نظرات او همراه با تعریف دشمن همراه است نیز گفت: درصورتی‌ که کسی کاری کند که اثر آن تنها با تعریف دشمن باشد کارش اشتباه بوده است اما اگر کار و اقدام فرد سبب اصلاح امور بشود و در کنار آن بیگانگان و دشمن نیز از وی دفاع کنند بدون مانع است و مشکلی ندارد چنانچه رادیوهای خارجی در زمان صدور فرمان 8 ماده‌ای از رهبری نیز تعریف کردند.

مطهری در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص محاکمه سران فتنه نیز گفت: تاکنون مراجع رسمی که شورای عالی امنیت ملی است حکم جدیدی غیر از حکم اولیه صادر نکرده و قوه قضائیه نیز در این خصوص اقدامی نکرده و باید محاکمه تمام افراد دخیل در فتنه زودتر انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درصورتی‌که در ماه‌های نخست این کار انجام‌شده بود این مسئله کش‌دار نمی‌شد چنانچه خانواده موسوی پیغامی داشتند که نشان می‌دهد آزادی آن‌ها مصادف با آشوب نظام نیست.

مطهری در ادامه بیان داشت:‌ حصر سنت غلط است که در جمهوری اسلامی باب شده و در زمان حصر منتظری وی با اقوام و خویشان خود دیدار داشت و پس از رفع حصر نیز یک هفته مردم به دیدار وی می‌رفتند که اتفاقی نیز نیفتاد اما حصر موسوی و کروبی شدید است چنانچه کروبی تنها قادر به ملاقات همسر و موسوی دیدار با 3 دختر خود است.

ادامه حصر به صلاح کشور نیست

وی در ادامه سخنانش در خصوص حصر کروبی و موسوی بیان داشت: باید تمام عوامل دخیل در فتنه از قبل مناظره و بعد از آن و کارهایی که برخی نهادها انجام دادند را رسیدگی کرد تا تکلیف همه مشخص شود و قضیه را روشن کرد تا این باب بسته شود.

مطهری گفت:‌البته ما برای رفع حصر در پشت‌صحنه مذاکراتی را با مقامات انجام داده‌ایم و ناامید هم نیستیم اما بقیه اقشار از روحانیت و مراجع تقلید باید در این قضیه وارد شوند زیرا ادامه حصر به صلاح کشور و انقلاب نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت رای من در سال 88 به محسن رضائی بود، گفت: من می‌گویم اگر این‌ها در حصر بمیرند غده چرکینی برای جمهوری اسلامی می‌شود.

مطهری در ادامه این جلسه در پاسخ به سؤالی در خصوص حادثه عاشورا نیز بیان داشت: در آن روز هم مذاکره و هم شعار هیهات مناالذله وجود داشت که این مسائل با یکدیگر قابل جمع است و بندبند توافق ژنو با تائید و نظر رهبری امضا شده است.

فتنه 88 را همه باهم آفریده‌ایم و باید همه برای جمع شدن آن تلاش کنیم

نماینده مردم تهران در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه فتنه 88 را همه باهم آفریده‌ایم و همه باید عذر خواهی کنیم بیان داشت: باید همگی برای جمع شدن آن تلاش کنیم حال یکی تفصیر بیشتری دارد و یکی کمتر که این موضوع در دادگاه معلوم می شود و کسی از طرف خودش نمی تواند حکم صادر کند.

وی تصریح کرد: فصل سوم قانون اساسی توجه زیادی به حقوق مردم دارد اما نحوه اجرای قانون اساسی مهم است.

مطهری گفت: ما باید خود و هواهای نفسانی خود را اصلاح نماییم البته شاید بخشی از قوانین نیز نیازمند اصلاح باشد.

به گزارش مهر در بخشی از پرسش و پاسخ یک از دانشجویان که قصد حرکت به سمت مطهری را داشت توسط دانشجویان حامی وی متوقف شد و از سوی دیگر کسانی که قصد سوال انتقادانه داشتند نیز توسط دانشجویان مورد نقد قرار می گرفتند که مطهری در این خصوص تذکرات لازم را داد.

کد N619943

وبگردی