آفتاب
سخنگوی دولت خبر داد:

تصویب نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور

تصویب نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور

سخنگوی دولت از تصویب نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر نوبخت در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد گفت :‌برای این‌که ما بتوانیم در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع مبارزه با فساد اداری قدم برداریم نخست نقشه راه و برنامه در این مسیر را مورد توجه قرار داده ایم.

وی افزود: نقشه راه تصویب اصلاح نظام اداری کشور که ما را بتواند از این وضعیت نجات دهد ومبتنی بر واقعیت های کشور است در شورای عالی اداری تصویب شده و ما در حال اجرای آن هستیم.

نوبخت با بیان اینکه یکی از معضلات بزرگ ما در موضوع رفع مفاسد باز تعریف از نقش دولت است گفت: اگر نقش دولت به گونه ای تعریف شود که در تمامی عرصه ها چه حاکمیتی و چه تصدی ها دولت باید وجود داشته باشد، احتمال بیشتری برای فساد در دولت ایجاد می‌شود، در حالی که دولت باید جایگاه برنامه ریزی و کنترل این کار را داشته باشد. در همین راستا ما در موضوع نظام اداری جایگاه دولت را بازتعریف کرده ایم.

نوبخت گفت:‌ در نظام اداری جدید دستگاه های موازی را محدود کرده ایم، ضمن اینکه اصلاح سیستم ها و روش های کوتاه شدن کار مورد توجه ما بوده است. همچنین به حداقل رساندن ارتباط ارباب رجوع و متصدی را مدنظر قرار داده ایم و در این راستا معتقدیم که دولت الکترونیک می تواند جایگزین خوبی باشد.

وی وجود قوانین بازدارنده و قوی همچنین ضمانت اجرا و برخورد قاطع با افراد متخلف را نیز یک ضرورت دانست و گفت: در موضوع بودجه شاهد بودیم که دولت تدبیر و امید مثل سال گذشته قانونمند عمل کرد، ولی به اضافه قانونمند بودن سیاق و شیوه ای را به کار برد که طی آن روش سنتی افزایشی به روش عملیاتی تغییر کرد.

انتهای پیام

کد N619850

وبگردی