آفتاب

اعتصاب حمل و نقل عمومی بلژیک را فلج کرد

اعتصاب حمل و نقل عمومی بلژیک را فلج کرد

به دنبال اعتصاب سراسری در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت جدید بلژیک، بیش از 100 پروازی که قرار بود از مبدا فرودگاه بین‌المللی شهر بروکسل انجام شود، لغو شده و فعالیت همه اتوبوس‌ها، تراموا و قطارهای مترو به حال تعلیق درآمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز دوشنبه شهر بروکسل پایتخت بلژیک دستخوش اعتصابی سراسری علیه تدابیر ریاضت اقتصادی بود که از سوی دولت جدید این کشور اجرا شده است و سیستم حمل و نقل عمومی این شهر بر اثر اعتصاب فلج شد.

به دنبال این اعتصاب همه قطارهای مترو، اتوبوس‌ها و قطارهای تراموا فعالیت خود را متوقف کرده و حرکت قطارهای سریع السیر بین شهری به فرانسه، هلند، آلمان و شهر بروکسل نیز به حالت تعلیق درآمدند.

این اعتصاب همچنین موجب شد که خط قطار مشهور به یورواستار که بروکسل را به لندن متصل می‌کند نیز متوقف شده اما با این حال سرویس دهی این خط میان شهر لندن و شهر لین در شمال فرانسه و در نزدیکی مرز بلژیک همچنان برقرار بود.

مسئولان کنترل بار فرودگاه‌ها بروکسل نیز به این اعتصاب پیوسته و موجب شدند که 44 درصد از مجموع 267 پروازی که از فرودگاه بین المللی این شهر انجام می‌شد، لغو شود.

این اعتصاب همچنین بر مناطق صنعتی نیز تاثیر گذاشت و فعالیت مدارس و خدمات عمومی را مختل کرد. سازمان دهندگان این اعتصاب اتحادیه‌های بلژیک بودند که باتصمیم دولت ائتلافی شارل میشل برای لغو طرح افزایش هزینه زندگی در سال آینده میلادی، مخالف بودند.

ائتلاف حاکم بلژیک همچنین به دنبال آن است تا سن بازنشستگی را تا 67 سالگی افزایش دهد.

براساس داده‌های وب سایت آماری یورو استات، متوسط دستمزدها در بلژیک همچنان یکی از بالاترین‌ها در اروپا محسوب شده و معادل 1500 یورو در ماه است. این اعتصاب یکی از سلسله اعتصابات هفتگی است که در بلژیک از دو هفته پیش تاکنون در اعتراض به طرح‌های ریاضت ا قتصادی به اجرا درآمده و قرار است در تاریخ 15 دسامبر در اعتصابی عمومی و سراسری به اوج خود برسد.

این جنبش ماه گذشته میلادی هنگامی که یک راهپیمایی 100 هزار نفری در بروکسل راه افتاد و در پایان آن درگیری‌هایی ایجاد شد، آغاز گردید.

انتهای پیام

کد N619701

وبگردی