آفتاب

مجهز شدن 22هکتار از زمین‌های کشاورزی مینودشت به سیستم آبیاری مدرن

مجهز شدن 22هکتار از زمین‌های کشاورزی مینودشت به سیستم آبیاری مدرن

مدیر جهاد کشاورزی مینودشت گفت: با توجه به مشکل خشکسالی و کمبود آب در منطقه تا پایان امسال 22 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‌ای مجهز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، محمود پسرکلو‌ روز دوشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح 1.5 هکتاری آبیاری بارانی در یکی از مزارع شهرستان اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار، این میزان افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 5/5 هکتار از اراضی شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره ای مجهز شده است.

مدیر جهادکشاورزی مینودشت خاطرنشان کرد: برای بهره برداری از آبیاری بارانی 1.5هکتاری مینودشت 56 میلیون 400 هزار ریال کمک بلاعوض و همین میزان تسهیلات بانکی با سود 17 درصد پرداخت شد و مبلغ 74 میلیون ریال نیز از محل آورده شخصی تامین شده است.

پسرکلو با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های آبیاری نوین در منطقه، گفت: دولت برای تشویق کشاورزان به ازای اجرای هر هکتار آبیاری قطره‌ای، علاوه بر کمک بلاعوض 65 میلیون ریالی به همین میزان نیز تسهیلات بانکی پرداخت می کند.

وی افزود: برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار نیز علاوه بر کمک 50 میلیون ریالی بلاعوض به همین میزان نیز تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

به گفته وی، برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین در زمین‌های مشاع نیز 85 درصد از هزینه‌ها توسط دولت به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

سال گذشته 106 هکتار از اراضی این شهرستان به سیستم نوین آبیاری مجهز شده است.

سطح کل اراضی کشاورزی مینودشت حدود 57هزار هکتار است که 39 هزار هکتار آن به صورت دیم و 18 هزارهکتار به صورت آبی کشت می‌شود و حدود 17 هزار و 550 نفر بهره بردار مشغول فعالیت در این بخش هستند.

انتهای پیام

کد N619615

وبگردی