آفتاب
حیدریان:

وجود اراضی قولنامه‌ای از بزرگترین مشکلات شهرداری است

وجود اراضی قولنامه‌ای از بزرگترین مشکلات شهرداری است

کرمانشاه- رییس کمیسیون املاک شورای شهر کرمانشاه، وجود اراضی قولنامه ای را به عنوان یکی از مهمترین مشکلات شهرداری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا حیدریان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مساحت شهر کرمانشاه ۱۰ هزار هکتار است که البته این شهر در سال های اخیر بدون برنامه ریزی و به صورت افقی به یکباره گسترش یافته است.

حیدریان یادآور شد: زمین های کرمانشاه به سه دسته زمین های اوقافی، زمین های زراعی در حاشیه شهر و زمین های سطح شهر که مالکیت آنها مشخص است، تقسیم می شوند.

وی وجود اراضی قولنامه ای را به عنوان مشکل اصلی در بحث اراضی شهر کرمانشاه عنوان کرد و افزود: این مسئله باعث شده در روند شهرسازی اختلالاتی بوجود آید.

رییس کمیسیون املاک شورای شهر کرمانشاه گفت: همچنین وجود این اراضی موجب شده که شهرداری از دریافت هزینه های صدور مجوز ساخت محروم بماند.

وی در ادامه از تنظیم آیین نامه ای به منظور رفع مشکل صدور مجوز برای زمین های قولنامه ای خبر داد و افزود: بر اساس آن به زمین های قولنامه ای که شرایط لازم را داشته باشند مجوز داده خواهد شد.

حیدریان در خصوص ساخت و سازهای غیر قانونی نیز گفت: شهرداری در برخورد با این ساخت و سازها به هیچ عنوان سلیقه ای عمل نمی کند، چرا که قانون به طور شفاف در این مورد بیان شده است.

کد N619528

وبگردی