آفتاب
در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد؛

لاریجانی: نبود رقابت منطقی و شفاف در اقتصاد، فساد می‌آورد

لاریجانی: نبود رقابت منطقی و شفاف در اقتصاد، فساد می‌آورد

رییس مجلس شورای اسلامی انحصار را عامل ایجاد تبعیض در کشور عنوان کرد و گفت تا زمانی که رقابت منطقی و شفاف در اقتصاد وجود نداشته باشد فساد در آن ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در همایش ملی ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به ارکان مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: ما در زمینه شفافیت کارهایی انجام داده‌ایم، قانون سلامت اداری، قانون دولت الکترونیک، تسهیل فضای کسب و کار و مبارزه با پولشویی از جمله گام هایی است که در زمینه شفافیت برداشته شده هرچند کامل نیست.

وی افزود: در مورد عدم انحصارات هم سیاست‌های اصل 44 ابلاغ و قانون آن به تصویب رسید اما متاسفانه ناقص و غلط اجرا شد. در حال حاضر بخش خصوصی قدرت رقابت در اقتصاد را ندارد ممکن است انحصارات از شکلی به شکل دیگر تبدیل شده باشد اما دستگاه‌های دولتی که رانت اطلاعاتی دارند در آن نفوذ دارند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه پالایشگاه یا پتروشیمی را به وزارت دفاع بدهیم یا بنیاد شهید، بانک و دامداری و مرغداری باشد یا بسیاری از بانک‌ها شرکت‌های بزرگ داشته باشند به چه معناست؟ معلوم است که اگر بانکی یک شرکت داشته باشد اول به این شرکت وام می‌دهد و بخش خصوصی نمی‌تواند با آن رقابت کند.

لاریجانی با بیان اینکه انحصارات به عامل تبعیض در کشور تبدیل شده تصریح کرد: من فکر نمی‌کنم بخش خصوصی به صورت عادی بتواند با اینها رقابت کند و تا زمانی که رقابت منطقی و شفافی در حوزه اقتصاد وجود نداشته باشد در آن فساد خواهد بود.

ادامه دارد...

کد N619367

وبگردی