آفتاب

عباس: اوضاع سیاسی اسرائیل نمی‌تواند مانع رفتن ما به شورای امنیت شود

عباس: اوضاع سیاسی اسرائیل نمی‌تواند مانع رفتن ما به شورای امنیت شود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که بدون در نظر گرفتن اتفاقات سیاسی در سرزمین‌های اشغالی و برگزاری انتخابات زودهنگام، قصد دارد مساله پایان اشغالگری را به شورای امنیت ببرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر عزم خود برای ارائه طرح پایان اشغالگری فلسطین به شورای امنیت، همچنین متعهد شد پرونده چند اسرائیلی را به دادگاه بین‌المللی کیفری ببرد.

عباس در سخرانی که در جشن روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد داشت، از پیش‌نویس قطعنامه‌ای که مقرر شده در شورای امنیت برای پایان اشغالگری به تصویب برسد، دفاع کرد.

وی گفت: در این پیش‌نویس هیچ اشتباهی وجود ندارد و از پایان اشغالگری و تشکیل دولت مستقل فلسطین براساس سقف زمانی معین شده، صحبت شده است.

عباس با اشاره به اینکه هیچ رابطه‌ای میان فعالیت‌های فلسطینیان و آنچه در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد، وجود ندارد، گفت: ما از انتخابات اسرائیل حمایت نمی‌کنیم اما هر بار که می‌خواهیم کاری انجام دهیم به ما می‌گویند دست نگه دارید، اینجا انتخابات داریم. من از شما می‌پرسم آیا عاقلانه است که همه جهان منتظر یک انتخابات باشند؟ من موضوع خود را دنبال می‌کنم و مسائل دیگر به من ارتباطی ندارد و ما به جلو حرکت می‌کنیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اینکه یک شکایت از وی به اتهام تروریسم به دادگاه ارائه شده است، افزود: تا زمانی که من را مواخذه می‌کنند من هم باید برخی از آنها را مواخذه کنم.

عباس دوباره مخالفت خود را با پیش‌نویس قانون نژادپرستانه «کشور یهود» اعلام کرد و گفت: ما به دلایل متعددی با تشکیل «کشور یهود» و تبدیل اختلافات فلسطین و اسرائیل به اختلافات مذهبی مخالف هستیم چراکه در صورت تصویب این قانون، مسائل پیچیده‌تر می‌شود. آنچه الان وجود دارد اختلاف و درگیری سیاسی میان اشغالگر و فردی است که در چنگال اشغالگران قرار گرفته است و ما به تمامی ادیان احترام می‌گذاریم.

انتهای پیام

کد N618918

وبگردی