آفتاب

نشست خبری اتحادیه تشکل‌های دانشجویی برگزار شد

نشست خبری اتحادیه تشکل‌های دانشجویی برگزار شد

صبح امروز نشست خبری اتحادیه تشکل‌های دانشجویی در رابطه با همایش روز دانشجو،‌ همایش دانشجویان در روز دانشجو و عدم حضور این اتحادیه در آن همایش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی بیانی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت، اظهار کرد: دلیل نشست امروز ما برنامه دیروز رئیس جمهور با دانشجویان بود. تقسیم‌بندی و چینشی که وزارت علوم و وزارت بهداشت از تشکل‌های دانشجویی ارائه دادند عجیب بود. این اتفاق نادری است که تشکل‌های دانشجویی را به جناح‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا تقسیم کنند. از طرفی هم اتفاق نادر دیگری که دیروز افتاد لغو پی‌در پی سخنرانی کسانی بود که سابقه روشنی در انقلاب دارند و از طرفی هم شاهد سخنرانی کسانی بودیم که در فتنه نقش داشتند و حتی پیام یکی از سران فتنه نیز در یکی از دانشگاه‌ها پخش شد.

وی با تبریک روز دانشجو ادامه داد: امیدواریم دیروز روز خوبی برای دانشجویان و فعالین دانشجویی باشد اما برای ما روز خوبی نبود. نامه‌ای به آقای روحانی نوشتیم و گفتیم در آن همایش شرکت نمی‌کنیم. دلیل تأسف ما از این بود که چرا تشکل‌های دانشجویی را به احزاب سیاسی تقسیم می‌کنند. مگر ما شاخه دانشجویی احزاب هستیم که مشی اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب داشته باشیم. اگر دو تا اتحادیه یا تشکل در برخی نقاط با هم اشتراک نظر دارند یعنی یکی هستند و باید یک تریبون برای صحبت به آنها بدهیم؟

این فعال دانشجویی تصریح کرد: هر کدام از اتحادیه‌ها سابقه، هویت و استقلال خاص خودشان را دارند. این موضوع از بدنه وزارت علوم که در 2 سال اخیر تغییر کرده سرچشمه می‌گیرد. به ما می‌گویند شماها یکی هستید و بهتر است که یکی شوید. رئیس جمهور می‌گویند که اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا نیستیم اما بدنه‌ای که وارد وزارتخانه علوم شده می‌خواهد جایگاهی بین دانشجویان و مردم برای انتخابات آتی درست کند.

وی همچنین یادآور شد: حضور همیشگی یک تشکل دانشجویی برای ما جای تعجب است که به این تشکل حتی بالاتر از یک اتحادیه جا می‌دهند. مگر یک تشکل چقدر می‌تواند مهم باشد که جایگاهش از 5 اتحادیه بیشتر است. این حمایت کورکورانه از دولت آفت دارد. همان بلایی که در دهه هفتاد سر تحکیم وحدت آمد به سرشان می‌آید. این نکته را هم به تشکل دانشجویی و هم به دولت هشدار می‌دهیم.

در ادامه این برنامه میکائیل دیانی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، گفت: همه قدرت سخن دارند جز جریان دانشجویی که قرار است زبان جامعه باشد. در وزارت علوم و نهاد ریاست جمهوری تلاش زیادی می‌شود که جریان دانشجویی که فراجناحی است را در احزاب سیاسی حل کنند. کسانی که این تفکر را دارند به جریان دانشجویی خیانت می‌کنند. در بین تشکل‌های دانشجویی مورد تشکل‌هایی وجود داشته باشد که بخواهند پیاده نظام احزاب باشند کسی جلودارشان نیست. اما این رفتار آسیب‌زا است. بعد از مدتی به افول و تنزل دچار می‌شوند.

وی در ادامه گفت: تشکلی در تمام جلسات وزیر علوم و رئیس جمهور حضور دارد و به اندازه یک اتحادیه دانشجویی به آن وزن داده می‌شود. این اتفاق در فضای دانشگاه تنش‌آفرینی می‌کند که ما جلوی آن می‌ایستیم. یکی از دلایلی که اتحادیه‌ها دیروز در جلسه با رئیس جمهور شرکت نکردند همین تقسیم بندی در جلسه دیروز گفتند فضای نقد باز است اما به تشکل‌های دانشجویی تریبون داده نشد.

این فعال دانشجویی افزود: این استدلال که شما مهمان بودید و حق انتخاب زمان ندارید توهین به جریان دانشجویی و دانشگاهی است. با این رفتار را در مراسم دانشجویان با مقام معظم رهبری که بالاترین مقام کشور هستند، نمی‌بینیم. جریان‌های دانشجویی در آنجا با ایشان چندین ساعت صحبت می‌کنند. این‌که بعد از 2 سال 3 دقیقه به دانشجویان وقت می‌دهند نشان می‌دهد که دانشجویان را زینت مجالس می‌خواهند.

در بخش دیگر این نشست هادی مسعودی نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به لغو برنامه این تشکل در روز دانشجو گفت: دیروز مقابل پارک دانشجوی می‌خواستیم تریبون آزادی داشته باشیم که در مورد رابطه با آمریکا از مردم سوال کنیم. اما 5 کلانتری آمدند و نگذاشتند برنامه‌مان اجرا شود. حتی پلاکاردهایمان را ضبط کردند. ما در آن پلاکاردها نوشته بودیم «دولت، مسکن، سکوت»،«800 هزار نفر بیکار در 8 کلانشهر». البته شاید ما نباید کوتاه بیاییم.

وی ادامه داد: شورای مرکزی جنبش عدالتخواه یکی از اعضای کمیته مطالبه حق مسکن مردم است. امروز ما حزب‌اللهی‌ها باید به نیاز مردم توجه کنیم. متأسفانه در سال‌های اخیر شرایطی به وجود آمد که مردم نگاه خوبی به حزب‌اللهی‌های ندارند و زمانی که ما می‌خواستیم به آنها کمک کنیم به ما می‌گفتند می‌خواهیم استفاده سیاسی کنیم. درست است که نگاه ما فراملی است اما باید به نیازهای مردم خودمان هم توجه کنیم.

ادامه دارد

کد N618769

وبگردی