آفتاب
/همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد/

صادقی: در زمینه فساد متاسفانه ما با معلول‌ها مبارزه می‌کنیم

صادقی: در زمینه فساد متاسفانه ما با معلول‌ها مبارزه می‌کنیم

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت که برگزاری همایش ملی ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد، نشان‌دهنده‌ عزم جدی دولت در مبارزه با فساد است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و السلمین هادی صادقی در حاشیه همایش ملی ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز، روز جهانی مبارزه با فساد است و ما باید در مبارزه با فساد جدیت خود را نشان دهیم و در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم.

وی با بیان این که برگزاری این گونه همایش‌ها در جامعه تاثیر فرهنگ‌سازی در مبارزه با فساد دارد، ادامه داد: باید در زمینه‌ مبارزه با فساد موجی را ایجاد کنیم و آن را تبدیل به ارزش کنیم؛ چرا که مبارزه با فساد برای ما همواره جدی و ارزشمند است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه هیچ گونه فسادی برای ما قابل تحمل نیست، ادامه داد:‌ ممکن است در هر جامعه‌ای فسادهایی وجود داشته باشد، اما مهم این است که با این گونه فسادها مبارزه جدی کنیم و عزم جدی‌مان را در مبارزه با فساد انجام دهیم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اینکه یکی دیگر از راهکارهای مبارزه با فساد پیشگیری از فساد است، گفت: مهمترین راه مبارزه با فساد پیشگیری است و باید راهکارهای مبارزه با مفسدین و برخورد با آنها نیز شناسایی شوند.

صادقی یادآور شد: در نظام‌های اقتصادی همه دنیا راه‌های نفوذ فساد بی شمار است، اما باید تلاش کرد تا آنها را پیدا کنیم و جلوی آنها را بگیریم یعنی باید زیر ساخت‌های اقتصادی و اداری را به نحوی سامان دهیم تا هرچه بیشتر جلو می‌رویم مانع از بروز فساد در جامعه شویم.

صادقی درباره نقش دستگاه‌های فرهنگی در مبارزه با فساد گفت: به نظر می‌رسد دستگاههای فرهنگی ضمن فرهنگ‌سازی در این زمینه باید توجه جدی به شناسایی علت‌ها داشته باشند و در مبارزه با فساد بتوانند از معلول‌ها به علت برسند و علل اصلی ظهور فساد را پیدا و تحلیل و ارزیابی کنند.

وی افزود: متاسفانه ما اکنون در کشورمان بیشتر با معلول‌ها مبارزه می‌کنیم و زمانی که فسادی در بانکی ایجاد می‌شود افراد را دستگیر و محاکمه و مجازات می‌کنیم، اما به سراغ علل کمتر می‌رویم؛ بنابراین یکی از اقدامات فرهنگی این است که مسئولان بیشتر علل و زمینه بروز فساد را در جامعه از بین ببرند.

انتهای پیام

کد N618581

وبگردی