آفتاب
/رویدادهای عراق/

20 هزار نیرو در آزادسازی موصل مشارکت خواهند کرد

20 هزار نیرو در آزادسازی موصل مشارکت خواهند کرد

رئیس شورای استان نینوا در سخنانی تصریح کرد: 20 هزار نیرو در عملیات آزادسازی موصل مشارکت خواهند کرد اما ساعت صفر برای آغاز آزادسازی موصل هنوز تعیین نشده است. در همین حال شورای استان واسط اعلام کرد که 14 هزار نیرو در این استان مسوول تامین امنیت در اربعین حسینی خواهند بود. در حملات ائتلاف نیز در جنوب و غرب استان کرکوک ده‌ها تروریست داعشی کشته شدند.

رئیس شورای استان نینوا در سخنانی تصریح کرد: 20 هزار نیرو در عملیات آزادسازی موصل مشارکت خواهند کرد اما ساعت صفر برای آغاز آزادسازی موصل هنوز تعیین نشده است. در همین حال شورای استان واسط اعلام کرد که 14 هزار نیرو در این استان مسوول تامین امنیت در اربعین حسینی خواهند بود. در حملات ائتلاف نیز در جنوب و غرب استان کرکوک ده‌ها تروریست داعشی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه سومریه‌نیوز عراق، بشار الکیکی، رئیس شورای استان نینوا در گفت‌وگوی مطبوعاتی گفت: طرح آزادسازی موصل همچنان در دست بررسی است به همین دلیل هنوز ساعت صفر مشخص نشده است.

وی افزود: چهار طرف در آزادسازی موصل مشارکت خواهند کرد که عبارتند از ائتلاف، دولت مرکزی، دولت اقلیم کردستان و دولت محلی در موصل و مهمترین مساله‌ای که هنوز در این طرح در خصوص آن تصمیم‌گیری نشده است، تعیین فرمانده‌ای آزادسازی نینوا است.

وی افزود: ثبت‌نام برای عضویت در نیروهایی که موصل را آزاد می‌کنند همچنان ادامه دارد و این افراد در نزدیکی موصل آموزش خواهند دید. ما برای آزادسازی موصل به بیش از 20 هزار نیرو نیاز داریم اما تاکنون فقط ده هزار نیرو توانسته‌ایم جمع‌آوری کنیم و این نیروها نیازمند آموزش‌های فوق‌العاده و سلاح‌های جدید هستند.

14 هزار نیرو مسوول تامین امنیت برای زائران اربعین در استان واسط

از سوی دیگر غالب حمد، عضو شورای استان واسط اعلام کرد: 14 هزار نیرو مامور شده‌اند تا امنیت را در اربعین امام حسین در استان واسط تامین کنند.

پیشتر شورای استان واسط از طرح امنیتی جدیدی برای تامین امنیت در اربعین امام حسین (ع) خبر داده بود.

هلاکت 27 داعشی در حملات ائتلاف

منابع امنیتی در وزارت دفاع عراق اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف 27 تن از اعضای داعش را به هلاکت رسانده و کاروان آنها را که متشکل از هفت خودرو شاسی‌بلند بود منهدم کردند.

منابع افزودند: آنها از الشرقاط در شمال استان صلاح‌الدین می‌خواستند به مناطق الکیاره در جنوب استان نینوا بروند.

اعدام افراد جدیدی از عشیره البونمر توسط داعش

در همین حال نعیم الکعود، شیخ عشیره ابونمر تصریح کرد: گروه داعش دست به جنایت جدیدی در حق این عشیره زده است و 16 تن از مردان این عشیره را که از منطقه البوعساف ربوده بود، اعدام کرده است و جسدهای آنها را در یک چاه انداخته است.

وی تاکید کرد: داعش این 16 تن را در شهرستان هیت (70 کیلومتری غرب رمادی) با گلوله کشته است.

الکعود همچنین گفت: سلاح‌هایی که در حال حاضر برای مقابله با داعش در اختیار داریم تنها برای پنج روز کافی است و پس از آن ما نمی‌توانیم با این گروهی که سلاح‌های جدید در اختیار دارند، مقابله کنیم.

کشته شدن 9 تن در حمله افراد مسلح به مرکز پلیس در شمال بغداد

در همین حال مسوولان عراقی اعلام کردند در حمله افراد مسلح به مرکز پلیس در روستای السلمان در شمال بغداد 9 تن کشته شدند. این حمله با انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده آغاز شد و پس از افراد مسلح حمله خود را ترتیب دادند. در این حمله پنج نیروی پلیس و چهار غیرنظامی کشته شدند و 11 تن دیگر زخمی شدند اما تاکنون هیچ طرفی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

رئیس ستاد نیروهای پیشمرگ از آزادسازی بخش گسترده‌ای از مناطق خبر داد

در همین حال رئیس ستاد نیروهای پیشمرگ تصریح کرد: نیروهای پیشمرگ از مسافت بسیار طولانی از مرزها محافظت می‌کنند.

وی همچنین از آزادسازی مناطق گسترده‌ای که توسط تروریست‌های داعش اشغال شده بودند خبر داد.

رئیس ستاد نیروهای پیشمرگ گفت: در حال حاضر این فرصت در اختیار کشورهای جهان به ویژه آمریکا قرار دارد تا مستقیما نیروهای پیشمرگ را به کمک‌های نظامی مجهز کنند.

دولت عراق و اقلیم کردستان در تدارک جنگ نینوا

دولت عراق و اقلیم کردستان در حال حاضر نیروهای مشترک و داوطلبان را برای درگیری‌های نینوا آموزش می‌دهند و آنها را مجهز می‌سازند. منابع در مصاحبه با شبکه العربیه اعلام کردند که هزاران داوطلب برای استفاده از سلاح‌های مختلف و بیرون راندن تروریست‌ها از استان نینوا آموزش دیده‌اند که این آموزش‌ها در اردوگاه‌هایی در شمال و جنوب عراق و همچنین در بغداد صورت می‌گیرد. این نیروهای داوطلب از ایزدی‌ها، شبکی‌ها، ترکمن‌ها و مسیحی‌ها و همچنین نیروهای مردمی هستند که از مرکز و عراق آمده‌اند.

صدها دانشجوی دانشگاه‌های تکریت و موصل نتوانستند در امتحانات حضور یابند

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گزارش داد که اشغال موصل، شهرستان الحویجه و ناحیه‌های الشراد، الریاض و العباسی توسط داعش باعث شده است تا صدها دانشجو در دو دانشگاه تکریت و موصل نتوانند در امتحانات شرکت کنند.

انتهای پیام

کد N618494

وبگردی