آفتاب

بیاتیان: قانون فصل الخطاب مبارزه با مفاسد اقتصادی است/ فرمان 8 ماده ای رهبری بر زمین مانده

بیاتیان: قانون فصل الخطاب مبارزه با مفاسد اقتصادی است/ فرمان 8 ماده ای رهبری بر زمین مانده

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اینکه ریشه مفاسد اقتصادی از کجاست باید برخی از آن را در وام دار بودن مسئولان و عده‌ای افراد سود جو در جریان انتخابات جستجو کرد.

 سید محمد بیاتیان، نماینده مردم بیجار در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، با اشاره به موضوع فساد اقتصادی گفت: معتقدم فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری در مبارزه با مفاسد اقتصادی بر زمین مانده است.

وی افزود: در این فرمان 8 ماده‌ای به طور ویژه به همه موارد مربوط به حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: با این فرمان 8 ماده‌ای، حجت بر روسای قوای سه گانه در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی تمام شده است.

وی با اشاره به همایش مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: معتقدم برای مبارزه با مفاسد اقتصادی نیازی به همایش نیست بلکه عملکرد مهم است. متاسفانه در دولت‌های مختلف عده‌ای از مفسدین اقتصادی زیر پرچم حمایتی دولت‌ها قرار و به نوعی مصونیت پیدا کرده اند.

بیاتیان تصریح کرد: اینکه ریشه این مفاسد اقتصادی از کجاست باید برخی از آن را در وام دار بودن مسئولان و عده‌ای افراد سودجو در جریان انتخابات جستجو کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در مورد مبارزه با فساد اقتصادی، قانون فصل الخطاب است و همه در برابر قانون یکسان هستند.

وی ادامه داد: در مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید به این فکر کنیم که چون فلان مفسد از فلان جناح و یا گروه است نباید با او کاری داشته باشیم بلکه باید به منظور دفاع از بیت المال و حق و حقوق مردم با هر مفسد اقتصادی برخورد شود.

بیاتیان خاطر نشان کرد: موضوع فساد اقتصادی به جایی رسیده که رقم بسیار بالایی از مطالبات بانکی در اختیار برخی افراد خاص قرار گرفته است.

وی برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی را از جمله راهکارهای مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان کرد و گفت: آنچه در بحث مفاسد اقتصادی مهم است اینکه باید در مدت زمان کوتاه، احکام مفسدین صادر و اجرا شود تا مردم ببینند با آن‌ها مقابله می‌شود.

نماینده مردم بیجار اظهار داشت: مفسدین اقتصادی به قدری اموال دارند که بشود بیت المال را از آنان پس گرفت بنابراین نباید در احقاق حق مردم تسامح و تساهل به خرج بدهیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی مغفول مانده و باید دولت در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهد.

«همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد»، روز دوشنبه، 17 آذرماه، با حضور سران قوای سه گانه و مسئولان عالی‌رتبه، کارشناسان، فعالان بخش خصوصی، اساتید دانشگاه و حوزه و اصحاب رسانه در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می‌شود.

 

2929

 

کد N618370

وبگردی