آفتاب
روحانی همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد:| 231516

مردم انقلاب کردند تا هیچ مفسدی بر صندلی حکومت تکیه نزند

مردم انقلاب کردند تا هیچ مفسدی بر صندلی حکومت تکیه نزند

مردم قضاوت می‌کنند یا مسئولان می‌دانند و دربرابر فساد نمی‌ایستند پس خود آلوده‌اند و کل نظام زیرسوال می‌رود؛ یا مسئولان نمی‌دانند و اگر می‌دانند ناتوانند پس دولت اسلامی، دولتی ناکارآمد است پس چه فاسد بودن و چه ناکارآمد بودن نظام که مورد قضاوت مردم است؛ یعنی به یکی از اهداف انقلاب دست نیافته‌ایم.

رئیس جمهور تاكید كرد: مردم انقلاب کردند تا کشور از فساد پاکسازی شود و هیچ مفسدی بر صندلی حکومت و ریاست تکیه نزند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در همایش همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد که صبح امروز در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، با اشاره به اربعین امام حسین (ع) گفت: اساس قیام امام حسین (ع) ایجاد صلاح و اصلاح در جامعه و مبارزه با انواع مفاسد است.

وی با بیان اینکه موضوع این نشست یکی از مهم‌ترین اهداف اصل انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: انقلاب برای چه رخ داد؟ نهضت اسلامی به چه منظوری در برابر رژیم گذشته پا گرفت؟ ما در اظهاراتمان از رژیم گذشته به عنوان رژیم فاسد پهلوی یاد می‌کردیم یک عامل مبارزه و دلیل حرکت مردم آن بود که آن رژیم، هم فاسد و هم مفسد بود.

رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: مردم انقلاب کردند تا کشور از فساد پاکسازی شود و هیچ مفسدی بر صندلی حکومت و ریاست تکیه نزند اگر خدایی ناکرده در مبارزه با فساد ناتوان باشیم این به مفهوم ضعف انقلاب و ناتوانی آن و دست نیافتن به یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی است.

روحانی با اشاره به قضاوت‌های مردمی در مبارزه با فساد تصریح کرد: مردم قضاوت می‌کنند یا مسئولان می‌دانند و در برابر فساد نمی‌ایستند پس خود آلوده‌اند و کل نظام زیر سوال می‌رود یا مسئولان نمی‌دانند و اگر می‌دانند ناتوانند پس دولت اسلامی، دولتی ناکارآمد است پس چه فاسد بودن و چه ناکارآمد بودن نظام که مورد قضاوت مردم است به معنای این است که به یکی از اهداف انقلاب دست نیافته‌ایم.

رئیس جمهور تاکید کرد: مبارزه با فساد و ریشه‌کنی آن آرمانی همچون استقلال، مبارزه با استعمار، مبارزه با استبداد و ایجاد حاکمیت ملی است و باید در این ردیف شمرده شود.

کد N618332

وبگردی