آفتاب

واکنش ایتالیا و فرانسه به سخنان مرکل

واکنش ایتالیا و فرانسه به سخنان مرکل

مقامات ایتالیا و فرانسه پس از سخنان صدراعظم آلمان مبنی بر لزوم اعمال اصلاحات مالی از سوی این دو کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان،"ساندرو گوتزی "معاون وزیر خارجه ایتالیا در امور اتحادیه اروپا در واکنش به اظهارات اخیر "انجلا مرکل" صدراعظم آلمان مبنی بر لزوم اعمال اصلاحات مالی از سوی رم و پاریس به منظور برون رفت از بحران مالی اروپا خاطر نشان کرد: جای تاسف است که مرکل اصلاحات ارائه شده ازسوی "ماتئو رنزی" نخست وزیر ایتالیا را ناکارآمد خوانده است.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت ایتالیا هرگز به خود اجازه نداده عملکرد یک کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا را مورد ارزیابی قرار دهد و ما خواستار احترام متقابل از سوی آلمان هستیم.

این مقام ایتالیایی همچنین افزود: شاید بهتر باشد که مرکل توجه خود را بر اوضاع اقتصادی داخلی از جمله میزان تقاضا، فقدان سرمایه گذاری یا عدم توازن در تراز پرداخت ها متمرکز کند.

از سوی دیگر "میشل ساپن" وزیر دارایی فرانسه نیز در واکنشی نسبت به صدراعظم آلمان به طعنه گفت: سخنان مرکل احتمالا اعضای حزب محافظه کار دمکرات مسیحی وی را که درحال برگزاری کنگره سالانه در کلن طی هفته جاری است هدف قرار داده است.

وی در پاسخ به سوالاتی در تلویزیون فرانسه گفت: ما درحال انجام اصلاحات در فرانسه هستیم آن هم تنها به این دلیل که برای فرانسه ضرورت دارد.

کد N618317

وبگردی