آفتاب
گزارشی از حواشی "تا مبارزه هست ما هستیم"

انتقاد از منبر یک‌طرفه مراسم دانشگاه علوم‌پزشکی/ غیبت شهردار کربلا

انتقاد از منبر یک‌طرفه مراسم دانشگاه علوم‌پزشکی/ غیبت شهردار کربلا

مراسم 16 آذر بسیج دانشجویی با حضور عمار فتنه، نماد مقاومت و غیبت شهردار کربلا در سالن فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش "تا مبارزه هست ما هستیم" به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو توسط تشکل بسیج دانشگاه تهران در دانشکده ادبیات این دانشگاه برگزار شد.

- سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام میرباقری از مهمانان این مراسم بودند.

آرزوی توفیق برای سردار جنگ دیروز و شهردار امروز کربلا

- همچنین قرار بود محمد باقر قالیباف شهردار تهران نیز در این مراسم حضور داشته باشد اما مجری در علت عدم حضور قالیباف در این مراسم گفت: آقای قالیباف به دلیل عدم حضور در این مراسم عذرخواهی کردند چرا که در هفته آینده قرار است به عنوان شهردار در کربلا باشد و این نشانه کارآمدی نظام و انقلاب ماست که بعد از ۳۵ سال حاج قاسم سلیمانی امنیت زوار را تامین کرده و حاج باقر سردار جبهه و جنگ ما نیز شهردار کربلاست و ما نیز به حاج باقر رزمنده دیروز و امروز خداقوت می گوییم.

ما عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها هستیم

- در طول این مراسم دانشجویان پلاکاردهایی با مضمون "ما عاشق مبارزه با صهیونیست ها هستیم"، "دانشجوی می‌میرد ذلت نمی پذیرد"، "خاک می‌خوریم اما خاک نمی دهیم، "یک نان را ۳۵ میلیونی می‌خوریم اما زیر بار استکبار نمی رویم" در دست داشتند.

- همچنین در طول مراسم دانشجویان با در دست داشتن پرچم‌هایی منقش به نام امام حسین(ع) و با سر دادن شعار لبیک یا حسین و مرگ بر فتنه گر با آرمانهای سه قطره خون تجدید میثاق کردند.

- در بخشی از این مراسم نماینده یکی از تشکل‌های دانشجویی اصولگرا در واکنش به برنامه امروز صبح دانشگاه پزشکی ایران که با حضور رئیس جمهور برگزار شده بود، گفت: این نشست یک نشست بدون صحبت منتقد و به قول خود رئیس جمهور یک منبر یک طرفه بود.

تشکر از القابی که امروز به دانشجویان بسیجی داده شد

- این دانشجو گفت: امروز رئیس جمهور یک لقب دیگر به القاب ما اضافه کرد و گفت: تازه به دوران رسیده هایی که نمی خواهد نگران انقلاب باشید"

- اولین مهمان این برنامه حجت الاسلام میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بود. وی خطاب به دانشجویان گفت: قطار غرب در حال سقوط است و شما دانشجویان باید به فکر آینده بدون آمریکا باشید. وی افزود: روشنفکری که در ایران بیمار متولد شد، در تحلیل خود نیم قرن عقب است و نمی‌تواند نگاه استراتژیک داشته باشد.

بی شناسنامه هم ذره ای از راه روح الله منحرف نمی‌شویم

- صادق خرازی دبیر انجمن مستقل دانشگاه تهران نیز در این مراسم پشت تریبون رفت و گفت: ما امروز بعد از ۶۱ سال به خونخواهی از سه قطره خون آمده‌ایم و هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا و اسرائیل می زنیم. اگر امروز افراطی می شویم، بیسواد می شویم و شناسنامه ما زیر سئوال می رود هرگز ذره ای از راه روح الله  منحرف نخواهیم شد.

- همچنین رضا نظری دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تهران جنبش دانشجویی را نشان از شاهرگ همیشه جوشان امت اسلامی در راه مبارزه علیه تجدد غرب مآبانه در جهت حفظ هویت ایران اسلامی نام برد و گفت: ما با شهدای انقلاب عهده می بندیم تا زمانی که خون در رگ ماست نگذاریم تاریخ ذلت استبداد و استکبار و سیطره تفکر اجنبی بار دیگر به این کشور بازگردد.

 

تشکر از وزیر علوم

- نماینده بسیج دانشجویی نیز پشت تریبون قرار گرفت و خطاب به وزیر علوم گفت: آقای وزیر خوشحالیم که در جلسه رای اعتماد قاطعانه و آشکارا از فتنه و فتنه گر اعلام برائت کردید اما خواسته ما این است که با همین قاطعیت و شجاعت روسای دانشگاهها را انتخاب کنید.

تشویق بسیج توسط حداد عادل

- نوبت به غلامعلی حداد عادل رسید. مجری برای دعوت کردن این میهمان به پشت تریبون گفت می خواهیم از میهمانی دعوت کنیم که اگر چه در مجلس ششم اقلیت بود اما دلش دریایی بود و در مقابل ظلم و ناعدالتی اکثریت ایستاد. هنوز یادمان نرفته جوابهای کوبنده او در انتخابات ریاست جمهوری و هنوز یادمان نرفته است که در اولین روزهای فتنه ۸۸ عمار گونه به میدان آمد و با بصیرت تمام به روشنگری پرداخت. غلامعلی حداد عادل، رزمنده دیروز و امروز خدا قوت.

- حداد عادل در بخشی از سخنان خود با اشاره به ایستادگی برخی تشکل های دانشجویی اسلامی بویژه بسیج در مقابل توطئه استکبار  گفت: بسیج با هوشیاری احساس مسئولیت، بصیریت و مردانه همچون سدی در برابر توطئه های دشمن ایستاد که این سخنان حداد عادل مورد تشویق دانشجویان قرار گرفت و حداد نیز در ادامه واکنش دانشجویان گفت من نیز همچون شما بسیج را تشویق می کنم.

- بعد از پایان سخنان حداد، مجری برنامه از سعید جلیلی دیگر میهمان این برنامه برای ایراد سخنرانی دعوت کرد.

- مجری در وصف جلیلی گفت: رزمنده دیروز که پایش در بهشت جا ماند و نماد مقاومت و ایستادگی در برابر زیادی خواهی و استیلای جبهه جهانی و استکبار شد.

- جلیلی نیز در سخنان خود با بیان اینکه همیشه ملت ما توانسته است اراده خود را بر دشمن تحمیل کند و در مذاکره هسته ای نیز این گونه بوده است گفت: دشمن امروز برای مقابله با ملت ایران اصل مذاکره و مقاومت را هدف قرار داده است و این امر آگاهی و بصیرت دانشجویان را می طلبد که دانشجویان با شعار مرگ بر فتنه گر و لبیک یا حسین،  از سخنان جلیلی حمایت می کردند.

 

کد N618025

وبگردی