آفتاب
امیر اسماعیلی در گفتگو با مهر خبرداد:

رونمایی از سامانه‌های جدید پهپادی و پیکره سلحشوری دیده بانی بصری

رونمایی از سامانه‌های جدید پهپادی و پیکره سلحشوری دیده بانی بصری

مشهد- فرمانده قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء گفت: فردا با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه سامانه های جدید پهپادی، موشکی، شنود، و پیکره مهم توانمند سلحشوری دیده بانی بصری بهره‌برداری می شود.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه یادواره شهدای دانشکده فنی شهید محمد منتظری و در گفتگو با خبرنگار مهر؛ در خصوص ویژگی های پدافند هوایی کشور گفت: پدافند هوایی یک تهدید ۳۶۰ است، لذا برای این منظور باید یک پدافند منسجم لایه به لایه پیش بینی شود.

فرمانده قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء ادامه داد: دفاع هوایی اگر لایه به لایه باشد باعث می شود، اگر لایه اول شکست بخورد پدافند هوایی لایه دوم، سوم و لایه های مختلف تا مراکز حساس و هسته ای، این فرصت را داشته باشند که در مقابل انواع و اقسام تهدیدها مقابله به مثل بکنند.

وی افزود: آن چیزی که ابتدا به پدافند هوایی بر می گشت، جنگ الکترونیک در فضایی بود که ما فقط تک فرکانسی کار می کردیم یعنی رادارهای تک بعدی و تک فرکانسی داشتیم اما امروز برد رادارهای ما بیشتر شده و دیگر تک فرکانسی نیست یعنی از یک، دو و یا سه فرکانس متفاوت در امواج گوناگون استفاده می کنیم.

فرمانده قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء اظهار کرد: اگر دشمن قادر باشد تمام امواج را مورد جنگ الکترونیکی قرار بدهد، خود نیز نخواهد توانست در این منطقه پرواز کرده و یا عملیاتی انجام دهد.

امیر اسماعیلی بیان کرد: مسئله دوم دست بلند یا سامانه موشکی است که الحمدالله چه موشک های ما و چه رادارهای ما تماما بومی است.

وی ادامه داد: نکته مهم اینجا است که سامانه های موشکی ما باید ویژگی هایی مثل برد بلند، قابلیت ماندگاری در فضای جنگ الکترونیک و هم تعدد فرکانسی زیاد را داشته باشند که این باعث می شود با تعداد اهداف بالاتری درگیری ایجاد کنند.

فرمانده قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء تاکید کرد: همه سعی ما این است که تمام سامانه های پدافند هوایی از جمله پدافند هوایی شمال شرق که مسئول حفظ فضای مقدس رضوی است و اماکن دیگر را برعهده دارد، یک فضای دوستی با تمام کشورهای دوست و برادر باشد اما اگر قصد خصمانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران باشد مسلما آن را در خواهیم شکست.

امیر اسماعیلی گفت: فردا با حضور نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه سامانه های جدید پهبادی، موشکی، شنود، راداری و از همه مهم تر پیکره توانمند سلحشوری دیده بانی بصری بهره برداری خواهد شد.

کد N618015

وبگردی