آفتاب

جلیلی: فتنه۸۸ نتیجه ایجاد تردید در اراده مردم بود/ دانشگاه باید قرارگاه بزرگ اقتصاد مقاومتی باشد

جلیلی: فتنه۸۸ نتیجه ایجاد تردید در اراده مردم بود/ دانشگاه باید قرارگاه بزرگ اقتصاد مقاومتی باشد

نسیم نوشت:

دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی در دانشگاه تهران گفت: باید در سیاست خارجی واقع‌بین بود و شکست‌پذیری استکبار نیز یک واقعیت است/دانشگاه باید قرارگاه بزرگ اقتصاد مقاومتی باشد.

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم روز ۱۶ آذر دانشگاه تهران با بیان اینکه غرب می‌خواهد با منطق زور و تزویر در مقابل حقیقت، حقوق، ارزش‌ها و منافع ملت‌ها بایستد اظهار داشت: آنچه تجربه ۳۵ سال قبل نشان می‌دهد این است که در همه صحنه‌ها آنکه پیروز بوده ملت ما بوده است. ملت ما توانسته اراده خود را بر همه تحمیل کند و غرب امروز از اراده ملت ایران که با پیشرفت و تکثیر همراه است نگران است.

جلیلی دفاع ما از حقوق هسته ای را دفاع از علم و دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه باید قرارگاه بزرگ اقتصاد مقاومتی باشد و برای مدیریت آن پیشنهاد راهبردی بدهد.

به گفته وی هدف دشمن منحرف کردن ما از اصل مقاومت مبارزه و ایستادگی و ایجاد تردید در داشته های ماست. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اولین گزینه دشمن برای ما را گزینه نظامی در 8 سال جنگ تحمیلی دانست و افزود: عزم ما برای مبارزه کلید پیروزی ماست که غرب آن را هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد: مبارزه همه جانبه غرب علیه ما نشان از قدرت ماست که نشانه ظهور قدرت و تمدنی جدید بر مبنای حقیقت است. گفتمان انقلاب سرمایه ماست که می‌تواند همه استعدادهای ما را از بالقوه به بالفعل برساند و غرب از این موضوع نگران است

جلیلی با اشاره به موضوع فتنه ۸۸ و دلیل وقوع حوادث بعد از انتخابات خاطر نشان کرد: فتنه ۸۸ نتیجه ایجاد تردید و پنهان کردن حقیقت در اراده مردم بود. دشمن به دنبال تبدیل فرصت‌ها به تهدیدات برای ماست که فتنه ۸۸ مصداق بارز آن است.

دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمن می‌خواست الگوی ایران را در بیداری اسلامی زیر سوال ببرد گفت: باطل السحر حیله استکبار نترسیدن و عدم نگرانی در برابر فشارهاست. امروز باید در سیاست خارجی واقع بین بود و شکست پذیری استکبار یک واقعیت است.

 

23503

کد N617868

وبگردی