آفتاب

کروش: تاریخ جام ملت ها رافیفا تعیین کرده نه من

کروش: تاریخ جام ملت ها رافیفا تعیین کرده نه من

کروش می گوید: بعضی ها فکر می کنند من تاریخ برگزاری جام ملت های آسیا را تعیین کرده ام!



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارلوس کروش سرمربی تیم ملی فوتبال امروز در کنفرانس مطبوعاتی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. او در ابتدای صحبت هایش گفت: «به این دلیل که به جام ملت های آسیا نزدیک شده ایم اینجا هستم و من حاضرم همه چیز را به صورت شفاف به مردم و رسانه ها توضیح بدهم. شما هر سوالی که دارید از من بپرسید و من هم نظراتم را به شما می گویم. هفته هفدهم لیگ برتر امروز تمام می شود و ما فردای آن روز بازیکنانی را معرفی می کنیم و برای اردوی آفریقای جنوبی آماده می شویم. 19 بازیکن را در تاریخ 12 دسامبر دعوت می کنم که سه نفر از آن ها دروازه بان هستند. 50 درصد از بازیکنان اصلی در اختیار ما خواهند بود تا با آب و هوا تطبیق پیدا کنند. این اردو به ما کمک می کند که اگر مصدوم داشته باشیم، بتوانیم برای 23 نفر نهایی تصمیم قاطع بگیریم.»

کروش ادامه داد: «می خواهیم در اردوی آفریقای جنوبی بازی کنیم. گرچه هنوز بازی با آفریقای جنوبی قطعی نشده اما مردم بدانند که اگر در ایران بمانیم شانسی برای بازی تدارکاتی نداریم. پس هدف ما در درجه اول تطبیق پذیری، در درجه دوم شناخت از بازیکنان و در درجه سوم برگزاری بازی های دوستانه است. اگر بتوانیم در اردوی آفریقای جنوبی با زیمباوه یا تانزانیا بازی کنیم با سبک فوتبال قطر آشنا می شویم. تاکید می کنم که اگر در تهران بمانیم هیچ فرصتی برای انجام بازی دوستانه نداریم و قطعا سفر به آفریقای جنوبی باعث کمک به تیم ملی می شود.»

کروش گفت: «پس از بازگشت از آفریقای جنوبی، در تهران مقابل فلسطین بازی دوستانه داریم. پس از آن ایران را ترک می کنیم و اردویی در استرالیا خواهیم داشت. اکثر تیم ها چند روز زودتر به استرالیا می روند و ما هم می خواهیم بازیکنان با شرایط این کشور آشنا شوند. تیم ملی 6 روز قبل از اولین بازی در جام ملت ها، به مصاف عراق می رود.»


کروش در مورد لیگ گفت: «این تغییراتی که با آن ها روبرو بوده ایم تاثیر کروش بوده و همه چیز طبق برنامه پیش رفته است. البته یک سری از افراد این را دوست ندارند ولی در همه جای دنیا همه چیز طبق برنامه پیش می رود. من اخیرا دیده ام که عده ای از مربیان در مورد این 50 روز تعطیلی لیگ صحبت هایی انجام داده اند. من باز هم تکرار می کنم اینکه جام ملت ها دی ماه انجام می شود تقصیر من نیست. من این برنامه را نریخته ام. جام جهانی امسال در خرداد ماه برگزار شد و برزیل و اروگوئه بیش از دو ماه لیگ های خود را اجبارا تعطیل کردند. من از شما می خواهم این مسائل را شفاف توضیح بدهید چون یک سری از افراد فکر می کنند من برنامه ریخته ام که جام ملت ها در دی ماه برگزار شود.»

او ادامه داد: «من این سوال را می پرسم که آیا جام ملت ها برای ایران مهم است یا نه؟ این سوال را من نباید جواب بدهم بلکه 65 میلیون ایرانی باید به آن پاسخ بدهند. من مردادماه روزهای فیفا را طبق برنامه ریزی قبلی در اختیار سازمان لیگ گذاشتم. ما 14 روز را به سازمان لیگ دادیم و در مقابل 10 روز از ماه دسامبر را گرفتیم تا بتوانیم اردو برگزار کنیم. برنامه ای که برای جام ملت های آسیا ریخته شده این است که ما تا فینال این رقابت ها برویم. کسی هست که از صعود تیم ملی به فینال ناراحت شود؟ مطمئنا 99 درصد مردم از این موضوع خوشحال می شوند.»
کد N617828

وبگردی