آفتاب

تشکر لاریجانی از دولت

تشکر لاریجانی از دولت

رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت و هیئت وزیران برای ارائه به‌موقع لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور تشکر کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی افزود: این کار به تسریع در امور و بررسی لایحه بودجه کمک می کند تا به‌موقع این قانون در مجلس به تصویب برسد و دستگاه های اجرایی نیز بتوانند کار خود را انجام دهند.

وی همچنین ضمن تبریک روز دانشجو گفت: این روز، روز حرکت عظیم دانشجویان علیه امپریالیسم امریکا بود.    

لاریجانی افزود: به ارواح مطهر شهدای دانشجو درود می‌فرستیم و برای آنها آرزوی علو درجات می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این روز مهم را که حرکت عظیم دانشجویان علیه امپریالیسم امریکا بود به همه دانشجویان عزیز کشور تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم و آرزوی توفیق برای همه آنها داریم.

بیمه کارگران ساختمانی دستور کار مجلس

رسیدگی به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی برگشت داده شده از شورای نگهبان  در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.

ادامه رسیدگی به کمیسیون اجتماعی درباره طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل برگشت داده شده از شورای نگهبان، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح جامع حدنگار (کاداستر) برگشت داده شده از شورای نگهبان و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون مشترک درباره طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از دیگر دستورات مجلس شورای اسلامی است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی لایحه خروج از رکود به صورت خارج از نوبت رأی مثبت دادند.

172 نماینده از مجموع 228 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس تصمیم گرفتند کلیات لایحه خروج از رکود را از روز سه‌شنبه بررسی کنند.

تصویب طرح جامع حدنگار

طرح جامع حدنگار (کاداستر) کشور که پس از تصویب مجلس مورد ایراد مجدد شورای نگهبان قرار گرفته بود، مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار گرفت و نهایتاً با اصلاحاتی به این شرح تصویب شد.

براساس ماده 17 در اجرای ماده (12) قانون ارتقای نظام سلامت اداری و مقابله با فساد مصوب هفتم آبان سال 90 مجمع تشخیص مصلحت نظام از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون همه ساله100 درصد درآمدهای مازاد بر درآمدهای وصولی سازمان ثبت اسناد در سال 93 جهت تأمین هزینه های ناشی از اجرای تکالیف مقرر در این قانون با ایجاد ردیف اعتباری خاص به سازمان اختصاص می یابد.

کاداستر عبارت است از فهرست مرتب شده ای از اطلاعات مربوط به قطعات زمین (در داخل مرز جغرافیایی یک کشور) که شامل نقشه برداری و افزودن سایر مشخصه های زمین نظیر حقوق مالکیت، کاربری، اندازه و ارزش، به نقشه مقیاس بزرگ بوده و به طور رسمی به ثبت می رسد.

تعیین اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون مشترک درباره طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر را مشخص کردند.

بر اساس ماده 20 این طرح، یکی از ائمه جمعه تهران به انتخاب شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به عنوان رئیس این ستاد، وزیر کشور، وزیر اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و انتخاب مجلس به عنوان ناظر، نماینده تام الاختیار رئیس قوه قضاییه، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، فرمانده بسیج، دبیر ستاد ائمه جمعه، دو نفر مجتهد به انتخاب شورای عالی حوزه‌های علمیه، یک نفر مجتهد به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه خواهران و دبیر ستاد به انتخاب رئیس ستاد، اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند.

بر اساس تبصره یک این ماده، اشخاص دیگر نمی توانند به جای اعضای ستاد در جلسات شرکت کنند.

بر اساس تبصره دو این ماده، نمایندگان مقرر کردند مصوبات ستاد را رئیس برای اجرا به مبادی ذی‌ربط ابلاغ می‌کند.

مصوبات ستاد در چارچوب این قانون، لازم الاجراست.
کد N617067

وبگردی