آفتاب
موگرینی:

اتحادیه اروپا خواستار کمک بیشتر ترکیه در مبارزه با داعش است

اتحادیه اروپا خواستار کمک بیشتر ترکیه در مبارزه با داعش است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه سفر خود به آنکارا، اعلام کرد که ار مقامات ترکیه خواهد خواست تا تحریم های غرب علیه روسیه را نقض نکرده و اقدامات خود در مبارزه با داعش را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "فدریکا موگرینی" اعلام کرد که در سفر به ترکیه به آنکارا فشار می آورد تا اقدامات خود در مبارزه با داعش را افزایش بدهد.

موگرینی فردا دوشنبه به همراه "یوهانس هان" کمیسر امور توسعه، و "کریستوس اشتیلیندیس" کمیسر امور کمک های بشردوستانه اتحادیه اروپا به ترکیه سفر می کند.

این سفر یکی از معدود سفرهایی است که توسط مقامات ارشد اتحادیه اروپا در سال های اخیر به ترکیه انجام می شود.

در همین رابطه موگرینی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این سفر تاکیدی قوی بر اهمیت روابط استراتژیک اتحادیه اروپا با ترکیه بوده و نشانگر تمایل ما برای حضور ترکیه در اتحادیه اروپاست.

ترکیه از سال 2005 میلادی مذاکرات خود را برای پیوستن به اتحادیه اروپا آغاز کرده اما موضوعاتی همچون قبرس و اختلافات سیاسی موجب شده اند تا عضویت این کشور در اتحادیه میسر نشود.

سفر موگرینی و دیگر مقامات ارشد اتحادیه اروپا یک هفته بعد از سفر "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه، به ترکیه انجام می شود.

روسیه بعد از تحریم شدن از سوی اروپا، مناسبات اقتصادی خود با کشورهای منطقه از جمله ترکیه را افزایش داده از همین رو موگرینی در این سفر از مقامات آنکارا خواهد خواست تا در پی زیرپا گذاشتن تحریم های بروکسل علیه مسکو نباشند.

کد N617005

وبگردی