آفتاب

برگزاری چهارمین شب اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا

برگزاری چهارمین شب اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا

خیابان های مختلف نیویورک شب گذشته شاهد برگزاری چهارمین شب متوالی تظاهرات ضد نژادپرستی در اعتراض به بیگناه شناخته شدن قاتل "اریک گارنر" بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، عصر روز گذشته جسد اریک گارنر توسط بستگان وی به خاک سپرده شد و در همین حال نیویوریک شاهد برگزاری اعتراضات ضد نژادپرستی و خشونت پلیس بود.

شعار اصلی تظاهرات کنندگان در تجمعات روز گذشته جمله "نمی توانم نفس بکشم" بود. این عبارت آخرین جمله ای بود که اریک گارنر پیش از کشته شدن و وقتیکه پلیسی بازوی خود را به دور گردن وی حلقه کرده بود بر زبان جاری کرد.

تجمع اصلی معترضین در روز گذشته در میدان های تایمز و اتحاد نیویورک و در حالیکه باران شدیدی در این شهر می بارید برگزار شد.

گارنر شهروند سیاه‌ پوستی که به گفته پليس به فروش غير قانونی سيگار متهم بود، در ماه ژوئيه سال جاری در برابر بازداشت خود مقاومت کرد. در ويدئويی از صحنه بازداشت او چند مامور پليس تلاش می‌کنند با زمين انداختن گارنر به او دستبند بزنند اما يک افسر بازوی خود را برای چند ثانيه دور گلوی او گره می‌ زند. این شهروند که به آسم مبتلا بود، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

با وجودی که گارنر از سوی پلیس خفه شده بود، هیئت منصفه رای به بیگناهی عامل قتل وی داد و همین امر موجب آغاز مجدد اعتراضات ضد نژاد پرستی از روز چهارشنبه هفته گذشته شد.

کد N616745

وبگردی